Mindenki ezt nézi most!

Szteroid kezelés után

2011.05.10. Módosítva: 2015.11.04.

Kérdés: Bátyámnak súlyos szemideg gyulladása volt valószínű egy gennyes felső fogtól. Ideiglenesen el is vesztette a látását a bal szemére, ami közel volt a rossz foghoz.

Szemidegén az mri még mindig mutat csomókat amit figyelni kell. Rekordmennyiségben kapott szteroidokat az adott kórházban és még mindig pirulákat szed.

Kérdésem, hogy

- szteroidok meddig lesznek a szervezetében kimutathatóak?

-mik a várható mellékhatások?

- Elkezdett dolgozni is nem kellene betegállományban lennie?

-Hol kaphat ilyen esetben legjobb ellátást akár fizetősen

is?

Segítségüket., válaszukat előre is nagyon köszönöm!

Válasz:

A szteroidok köztudottan igen erős gyulladásgátlók, a szervezet számos helyén képesek a speciálisabb gyulladásokat (ez esetben a szemideg gyulladását) mérsékelni, javítani. Feltehetően nemcsak szteroidot kapott azonban - hanem tekintve hogy tályog-eredetű volt a szemideg gyulladása - antibiotikumot is, mert a szteroid természetesen kizárólag a gyulladásos folyamatra hat, a kórokozókra azonban nem.

Ami a mellékhatásokat illeti, hosszabb kúra után fennállnak bizonyos veszélyek, főként a mellékvesekéreg-működés esetleges ideiglenes leállása, gyomor-bélrendszeri panaszok, esetleg cushingoid-reakció, cukorbetegség előtörése stb.

A kiürülés attól is függ milyen formában kapta a szteroidot, ha injekciós depó/kat kapott, azok (teljes) kiürülése az utolsó beadását követő 8-10 nap minimum. A tablettában adott (orális) készítmények kiürülése gyorsabb, tehát néhány nap.

A betegállomány és a fizetős ellátás tekintetében - egyébként a fentiekben is - a kezelőorvos a kompetens - amennyiben nincsenek olyan panaszai, tünetei, amelyek a munkájában gátolnák, és a kezelőorvos kiírja, akkor újra dolgozhat.

Jobbulást kívánunk!

Üdvözlettel:

Forrás: EgészségKalauz