Hirdetés

Vérszegénység

#Belgyógyászat #Haematológia és transzfuziológia
2011.02.09. Módosítva: 2015.11.04.
Hirdetés

Kérdés: Tisztelt Doktor Úr!

18 éves lányom ( 170 cm, 53 kg ) egy éve fáradékony, reggei hányinger, hányás,hasfájás gyakran előfordul. Vérvétel eredménye a ferritin szintben mutatott jelentős eltérést.

2 hónapja: 299 ug/l

1 hónapja: 222 ug/l , savlekötő gyógyszert kapott ( lansoptol)

jelenleg: 5 ug/l gyógyszer nélkül

Semmilyen vitamint, vastartalmú tablettát nem szed. A többi labor eredménye negatív.

Kérdezném, hogy mi okozhatja a panaszokat, illetve az ilyen eltérő laboreredményeket? Házi orvosunk tanácstalan, hova fordulhatunk?

Köszönettel

Hirdetés

Válasz:

A leletben észlelt értékek, a ferritin szint csökkenése valóban utalhat a vashiányra.

- A kezdődő vashiányt már a vasraktárak kimerülése előtt felismerhetővé teszi az alacsony ferritin szint.

- Sérülés, gyulladás, egyéb betegség esetén a vaseloszlás is átrendeződhet egyes fehérvérsejtekben.

A vashiánnyal, vérszegénységgel könnyen lehet "sikereket elérni" vasterápiával, de alaposabban érdemes utánamenni az okoknak.

Javasolnám Önöknek hematológus szakorvos felkeresését, ő az a belgyógyász, aki a vér és vérképző szervek zavaraival, betegségeivel foglalkozik.

Jó egészséget kívánunk!

üdvözlettel:

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés