Ezeket látta már?

Hirdetés

Hasznos tippek az aranyér csillapítására (x)

Aranyér csillapítására íme pár hasznos trükk

A kellemetlen aranyeres panaszok csillapításában rengeteget segíthet, ha a tüneteket időben kezelni kezdjük, akár néhány jól bevált praktikával. Összeszedtünk néhány tippet, amelyek mind segíthetnek enyhíteni a panaszok intenzitását.

Az aranyér gyakori és kellemetlen betegség, amelynek tüneteit ötven éves koráig minden második ember megtapasztalja. Az alfelünket érintő betegséget még mindig sokan tabuként kezelik és gyakran arra várnak, hogy a kellemetlenségek maguktól elmúlnak. Pedig az aranyeret nem szabad elhanyagolni, mert a panaszok súlyosbodhatnak, és később műtéti beavatkozásra is szükség lehet. Végbélkúp vagy kenőcs használata mellett javaslunk néhány praktikus tanácsot a mindennapokra.

1. Használjunk anatómiai párnát

Ha a napjaink nagy részét ülve töltjük, hasznos lehet, ha beszerzünk egy anatómiai aranyérpárnát. Ez a speciális párna hatékonyan segít a fájdalom enyhítésében. A közepe lyukas, ezért, ha ráülünk tehermentesíti a záróizmok környékét, miközben alátámasztja a fenék többi részét.

2. Helyes vécézési szokások kialakítása

Az aranyér egyik leggyakoribb kiváltó oka a székrekedés, illetve az ezzel járó erőlködés. Ezért fontos, hogy a székletet rostban gazdag étrenddel vagy hashajtóval lágyítsunk, hogy elkerülhessük a WC-n a nagy erőkifejtést, azaz a székletürítést hasprés nélkül végezzük. Továbbá érdemes körülbelül 20 centiméter magasságú sámlit vagy dobogót rakni a lábunk alá, mert így közelebb kerülhetünk a guggoló pozícióhoz, amely a legideálisabb testhelyzet az erőlködés nélküli székletürítéshez. Továbbá puha, esetleg nedves törlőkendőt használjunk, hogy ne sértsük meg a fájdalmas, gyulladásban levő végbél környéket.

3. Kerékpározás okosan

A kerékpározás ugyan elősegítheti az aranyeres panaszok kialakulását, ám ha megfelelő nyerget használunk a tekeréshez, akkor sokat tehetünk az aranyér kialakulása és súlyosbodása ellen. A rendszeres kerékpározás erősíti a láb, a far és a medence izomzatát, ami hozzájárul a kellemetlen panaszok kialakulásának megelőzéséhez. Az anatómiai, lyukas vagy zselés biciklinyereg segíti a záróizomzat körüli terület ellazulását és a medence megfelelő alátámasztását.

4. Testmozgás a feszes medenceizmokért

Az erősítő gyakorlatok sokat segíthet a medence- és fenékizmok erősítésében. Otthon mi is könnyedén erősíthetjük a medenceizmunkat, ha minden nap elvégezzük a következő gyakorlatot. Üljünk le egy székre, és tíz másodpercig szorítsuk össze fenékizomzatunkat, majd lazítsuk el, ezt ismételjük meg legalább ötször.

5. Együnk rostban gazdag élelmiszereket

Táplálkozzunk egészségesen, együnk minél több zöldséget és gyümölcsöt, illetve igyunk minél több folyadékot naponta. A magas rosttartalmú ételek segítenek abban, hogy elkerüljük a székrekedés kialakulását. Emellett ne feledkezzünk meg a megfelelő folyadékfogyasztásról sem, ami legyen napi 2-2,5 liter cukor-, koffein-, alkohol- és szénsavmentes ital.

Segíthet a Proktis-M

Amint észleljük a betegség tüneteit érdemes cselekednünk, hiszen az aranyér kezdetben orvosi beavatkozás nélkül otthon is jól gyógyítható. Hatékony segítséget nyújthat a Proktis-M kúp és Proktis-M plus kenőcs: ez a termékcsalád telitalálat aranyér ellen.

Természetes eredetű összetevői, a hialuronsav és a gyógynövények enyhítik a tüneteket, csökkentik a gyulladást és segítik a szövetregenerációt. Nem kell orvossal felíratni, recept nélkül kapható a gyógyszertárban. Jó, ha mindig tartunk otthon a házi patikánkban Proktis-M készítményt, mert így amint megjelennek az első tünetek, hatékonyan léphetünk fel ellenük.

kockazatokrol
Forrás: Phytotec Hungária