A legjobb felhasználói élmény nyújtása érdekében weboldalunkon cookie-kat használunk.

ELFOGADOM
Hirdetés
Szponzorált tartalom

Superfood: mit mivel helyettesíthetünk, hogy egészségesebbek legyünk?

#kendermag #kendermagolaj #étel #egészséges táplálkozás
2019.03.29.
Hirdetés

A legtöbben tisztában vagyunk az egészséges táplálkozás alapelveivel, azonban egyáltalán nem könnyű lemondani a régi, kedvelt ízekről, átalakítani a jól ismert szokásokat. Következzen néhány ízletes és szuperegészséges élelmiszer, amelyekkel helyettesíthetünk más alapanyagokat!

Hirdetés

Pirított kenyérkockák és földimogyoró helyett hántolt kendermag

Sokan szeretik a ropogós finomságokat, például a levesbetétként vagy salátához kevert krutont, vagy a földimogyorót, de ezek sajnos nem a legegészségesebbek. A földimogyoróra sokan allergiásak, a sózott változat nem tesz túl jót a kardiovaszkuláris rendszernek, és olyan vegyületeket is tartalmaz, melyek negatívan befolyásolják néhány fontos mikrotápanyag, így a vas és cink felszívódását. A pirított kenyérkocka, vagyis kruton pedig túl sok finomított szénhidrátot tartalmaz. Ezzel szemben a hántolt kendermag rostokban, növényi fehérjében, omega-3 és -6 zsírsavakba gazdag, illetve egyéb értékes tápanyagokat is tartalmaz. Keverhetjük salátákban, joghurtokba, müzlibe, de akár magában, nassolnivalóként is fogyasztható.

Hántolt kendermag magában és turmixhoz, ételhez adva is fogyasztható Forrás: Egészségkalauz

Tej helyett növényi italok

Az állati eredetű tej évszázadok óta az étrendünk szerves részét alkotja, mert tápanyagokban (pl. kalciumban) igen gazdag, de az elmúlt évtizedekben egyre többen mondanak le a tejről, részben etikai, részben egészségügyi okokból. Szerencsére, már jó néhány tejhelyettesítő, növényi alapú italt vásárolhatunk, sőt a bátrabbak akár otthon is elkészíthetik ezeket. A mandula-, kókusz-, rizs- vagy éppen kendertej tápanyagokban gazdag, és olyanok is fogyaszthatják ezeket, akik ételallergiával küzdenek. Fontos azonban tudni, hogy a növényi tejekben általában kevesebb fehérje és több szénhidrát van, mint az állati tejben, az eltérő állaguk miatt pedig egy kicsit kísérletezni kell ezekkel a receptekben.

Shake-kel is isteni az új hozzávaló Forrás: Egészségkalauz

Kész salátaöntet helyett kendermagolaj

A készen kapható salátaöntetek tele vannak cukorral és adalékanyagokkal, vagyis a fogyasztásuk csak egészségesnek „tűnik”, tulajdonképpen még a zöldségekkel teli salátákat is elrontjuk velük. Sokkal jobbat teszünk a szervezetünkkel, ha különleges olajokkal, például kendermagolajjal ízesítjük a salátákat! A kendermagolaj omega-3 és omega-6 zsírsavakban nagyon gazdag. Ezek az esszenciális zsírsavak nélkülözhetetlen építőelemei a sejtjeinknek, és felveszik a küzdelmet a gyulladásos folyamatokkal is. A kendermagolajat ráadásul nemcsak a salátákhoz, de zöldséges krémekhez, joghurthoz, shake-ekhez is használhatjuk, sőt a bőrápoláshoz is kipróbálhatjuk.

Ki hinné, hogy a kendermag ennyire egészséges? Forrás: Egészségkalauz

Cukorka helyett étcsokoládé

Az egészséges étrend nem zárja ki az édességeket sem, mértékkel ezeket is fogyaszthatjuk – nem árt azonban megválogatni, hogy mit is eszünk. A különböző cukorkák és csokiszeletek gyakran tele vannak adalékanyagokkal és finomított szénhidrátokkal, ugyanakkor értékes tápanyagokat nem tartalmaznak. A jó minőségű étcsokoládéról azonban számos kutatás bizonyította már, hogy kifejezetten pozitívan hat az egészségünkre! A magas kakaótartalmú étcsokoládéban vasat, magnéziumot, rezet, mangánt, cinket és szelént is találhatunk, akárcsak antioxidánsokat, a bőrünket, a vérereket és a kognitív funkciókat védő fitonutrienseket.

A kendermagolajat sütéshez-főzéshez is használhatjuk! Forrás: Egészségkalauz

Vörös húsok helyett kendermag protein

A fehérjék nélkülözhetetlen építőelemei a sejtjeinknek, izmainknak, sajnos azonban az állati eredetű proteinek növelhetik néhány súlyos betegség rizikóját, beleértve a daganatos betegségekét is. Az állati eredetű fehérjék fogyasztása emellett sok emberben etikai kérdéseket is felvet. Az egészségünknek és a környezetünknek is jót teszünk, ha az állati eredetű fehérjék helyett (legalább hetente néhány alkalommal) növényi proteint, például kendermag proteint eszünk. A kendermag protein kizárólag természetes anyagokból készült, adalékanyagmentes, gyorsan felszívódik és könnyen emészthető, tele van értékes mikronutriensekkel, vitaminokkal, omega-3 és omega-6 zsírsavakkal, sőt rostokkal is.

Turmixhoz is hozzáadhatjuk a kendermag proteint! Forrás: Egészségkalauz
Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés

FONTOS AZ EGÉSZSÉGEM

SZERETNÉK HÍREKET, TIPPEKET KAPNI!
CAPTCHA

Twoje dane osobowe służyć będą jedynie umożliwieniu kontaktu z ekspertem. Grupa Onet.pl S.A. nie przetwarza tych danych w żaden inny sposób i niezwłocznie po przesłaniu pytania do eksperta usuwa lub anonimizuje Twoje dane. Przekazanie pytania ekspertowi odbywa się przy zachowaniu zabezpieczeń wymaganych przez ustawę o ochronie danych osobowych. Przypominamy również, iż udzielona porada nie zastąpi bezpośredniej konsultacji z lekarzem lub innym odpowiednim specjalistą, w trakcie której analizowana jest dokumentacja lekarska i przeprowadzane badanie lekarskie.