Ezeket látta már?

Gyógytorna derékfájás megszüntetésére

2015.09.17. Módosítva: 2015.12.03.

Nagyobb megterhelésnél, mint például hosszabb állás, séta, ülés, többeknél jelentkezhet a derék húzó, égő, feszülő fájdalma. Sokan gyakran gyógyszerekhez nyúlnak ezek csökkentésére, pedig nem lenne indokolt.

A panaszokat a gerinc melletti izmok túlfeszülése okozza, tehát egy egyszerű, de célirányos gyakorlatsorral is sokat segíthetünk rajta.

A megelőzés is fontos eleme a fájdalom kiküszöbölésének! Ha a törzs izomzata megfelelő, máris jobb a támasztás.

A helyes testtartás elengedhetetlen ; álláskor egyenes legyen a törzs, has behúzva, vállak vonala ne essen a törzs tengelye mögé, az arc előre néz, fejtetőt a plafon felé toljuk, mintha húznának felfelé.

Ha a tünetek már megjelentek, akkor nincs mit tenni, mint azokon enyhíteni, ehhez nyújthat segítséget az alábbi gyakorlatsor.

Legfontosabb pozíciók a háton fekvés és a négykézláb helyzet, így ezeket a gyakorlatokat mutatjuk be a továbbiakban képek segítségével.

Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére
Gyógytorna derékfájás megszüntetésére

Pap Andrea - Gyógytorna

06-20-426-3732

Forrás: EgészségKalauz