Ezeket látta már?

Savlekötő burgonyavíz: mire való a burgonyalé, és hogyan kell elkészíteni?

savlekötő burgonyavyív burgonyalé elkészítése

A burgonyalé, vagy burgonyavíz erősen lúgos kémhatású, és a gyomor savasságát semlegesítve hat, hasonlóképp, mint a savlekötő gyógyszerek, amelyek az emésztőrendszer gyulladásainak csillapítása mellett égő érzés enyhítésére is használhatók gyomorégés, gyomorhurut vagy gyomorfekély esetén.

Bár a burgonyalé ivása, akárcsak a savlekötők rendszeres szedése, nem gyógyítja a gyomorégés és az égő érzés okát, jó természetes gyógymód arra, hogy enyhítse a rossz emésztés és a reflux okozta kellemetlenségeket. Ismerje meg, hogyan lehet azonosítani a gyomorproblémákat.

Mire jó a burgonyavíz?

A burgonyalé segíthet az emésztőrendszer egészségének javításában és olyan egészségügyi problémák tüneti kezelésében, mint például:

  • gyomorhurut;
  • gyomorfekély;
  • égő érzés a gyomorban;
  • gyomor-nyelőcső reflux;
  • gyomorégés;
  • rossz emésztés.

Ezenkívül a burgonyalé csökkentheti a gyomor-bélrendszer gyulladását, segíthet enyhíteni a székrekedés, a puffadás vagy a bélgörcsök tüneteit is.

Így készíthet otthon burgonyalevet

A burgonyalevet akár minden nap készíthet, nyers, hámozott és jól megmosott burgonyából. Fontos, hogy ne használja fel erre a célra a sötét foltos, zöldes színű vagy csírás burgonyát.

Hozzávalók:

  • 1 nyers közepes szem burgonya;
  • 100-200 ml víz.

Elkészítése:

  1. Hámozzuk meg a burgonyát, daraboljuk kisebb kockákra és turmixoljuk össze turmixgépben. 
  2. Adjunk hozzá egy kevés vizet, hogy a lé folyékonyabb és könnyebben iható legyen. 

A burgonyalé elkészítésének másik módja az, hogy az összetevőket centrifugán engedjük át. Ezután szűrjük le és igyuk meg a cukrozatlan burgonyalevet. Ezt a gyümölcslevet naponta egyszer, lehetőleg reggeli előtt 30 perccel érdemes elfogyasztani.

Fontos az egészséges táplálkozás fenntartása is mindemellett, előnyben részesítve a könnyen emészthető ételeket, például zöldségeket, gyümölcsöket és zöldségeket, például főtt sárgarépát, brokkolit vagy almát, különösen akut gyomorégés esetén.

Továbbá kerülnie kell:

  • a zsírban gazdag ételeket, mint például a zsíros húsokat vagy sült ételeket,
  • valamint az üdítőket,
  • kávét, zöld- vagy fekete teát,
  • sós harapnivalókat, kekszet
  • vagy fűszeres ételeket, mivel ezek hajlamosak a gyomorban maradni. hosszabb ideig, vagy gyomorirritációt okozhat.

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!

<KÖVETKEZŐ CIKK>

Puffadás, gyomorégés ellen elég a szódabikarbóna? Ezt mondja a szakgyógyszerész!

Tünetkereső? Ingyenes tünetellenőrző, ami percek alatt segíthet beazonosítani a problémáját!



EGÉSZSÉGKALAUZ DOSSZIÉ mappa

puffadás

Forrás: EgészségKalauz
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához