Ezeket látta már?

Trombózis utáni állapot, lábpanaszok

2011.09.20. Módosítva: 2015.11.04.

Kérdés: Posztrombotikus szindróma

Tisztelt Dr.Úr!

Tanácsát kérném, mert bár minden leletemen ott van diagnózisként a poszttrombotikus szindróma, nem foglalkoznak velem és súlyos tüneteimmel. 7 éve volt mélyvénás trombózis+tüdőembóliám .Az állapotom nem, jobb, hanem még rosszabb.A bőrtünetek is nagyon erősek. / feszülés, elszineződés, lilás fekélyt megelőző állapot stb../. Azóta szedem a syncumárt, amit életem végéig javasoltak. Gumiharisnya hordása mellett is dagadok. Délre már mozdulni sem tudok, mert kályhacső méretűre dagad a lábam. Ezzel együtt jön a szédülés, veritékezés, szivdobogás, ájulásszerű rosszullét. Ha nem tudnék azonnal lefeküdni, elájulnék. Találtam itt egy cikket, ami azt mondja, hogy a vérrögöt nem oldják fel teljesen és ez okozza a súlyos szövődményt.

Szeretnék változtatni, jobbitani az életminőségemen.Dr. úr mit tanácsol? Köszönettel várom válaszát!

http://www.egeszsegkalauz.hu/sziv-es-errendszeri-betegsegek/nagyobb-figyelmet-a-melyvenas-trombozisnak-dvt-107384.html

Válasz:

A poszttrombotikus szindróma (PTS) mélyvénás trombózist (DVT) követően az esetek mintegy 20-60%-ában fordulhat elő, tehát nem csekély arányban.

A leírt tünetek is jellemzőek:

- fájdalom

- viszketés, bizsergés

- dagadás, duzzanat

- visszerek

- a bőr elszíneződése

- vénás fekély képződése

A PTS oka igazán nem tisztázott, alapjában véve gyulladásos jelenség, valamint a vénafal károsodása trombus miatt.

Kialakulásának kockázata nagyobb:

- 65 év felett

- előző DVT után ugyanazon lábon

- elhízás esetén

- ha a véralvadásgátló beállítása nem megfelelő

Javaslom érsebész, vagy angiológiai szakrendelés felkeresését mielőbb, az alkalmazott terápiát ellenőriztetni kellene, panaszokat elmondani ismét.

Jobbulást kívánok,

üdvözlettel:

Forrás: EgészségKalauz