Ezeket látta már?

Az akne-kezelés veszélyei

2012.05.24. Módosítva: 2015.11.04.

Egy klinikai vizsgálat szerint a közismert akne-terápia kétszeresére emelheti a szemfertőzés kockázatát.

Tinédzserek millió szenvednek a kínzó problémákat okozó bőrbetegségben, az aknéban, és közülük sokan részesülnek az A-vitamin analóg izotretinoin kezelésben. A Tel Aviv University (TAU) kutatása szerint e gyógyszer mellékhatásként szemfertőzéseket okozhat (pl. kötőhártyagyulladás formájában).

Az akne-kezelés veszélyei

Dr. Gabriel Chodick a TAU orvosi karának kutatója szerint már korábban is feltételeztek egy kapcsolatot az akne és a szemfertőzések között, de kevés volt erre a klinikai tapasztalat, statisztikai adat. "Az akne már önmagában is hajlamosíthat a szembetegség kialakulására" – említi a kutató.

"Nő a gyulladási hajlam, és ez vezethet pl. a szemirritációhoz." Kutatási eredményei alapján állítja, hogy az izotretinoin alkalmazása mellett e szemszövődmény gyakorisága a duplájára emelkedhet, szemben az e gyógyszert nem alkalmazó aknés kontroll betegekkel.

A közlemény az Archives of Dermatology, bőrgyógyászati szaklapban jelent meg.

Forrás: ScienceDaily

Forrás: EgészségKalauz