A koronavírus miatt otthonról dolgozik? Íme 4 tipp a home office-hoz kezdőknek

#koronavírus #Covid-19 #home office #munka otthonról
2020.03.23.

A koronavírus-járvány miatt rengeteg cég állt át az otthoni munkavégzésre, de hogyan dolgozhatunk otthonról is hatékonyan? Ezeket a tanácsokat érdemes megfogadnia!

Sokak számára új ez a helyzet a koronavírus-járvány következtében bevezetett home office, és nehézkesen élik meg, de néhány szabály betartásával könnyedén kihozhatjuk a legtöbbet a home office-ból!

1. Ne engedjük el a napi rutint

Gyakori hiba, hogy teljesen felborítjuk a napunk megszokott menetét. Mivel nem kell az utazásra időt fordítanunk, tovább alszunk, vagy egész nap a pizsamánkban vagyunk, mert úgysem lát minket senki. Ebben a helyzetben újra kell alkotnunk a napirendünket. Igyekezzünk minden nap ugyanabban az időpontban felkelni, és igenis öltözzünk át. Hangolódjunk rá a feladatokra, tervezzük be az ebédszünetet, és álljunk fel a számítógép elől óránként pár percre. A munkaidő lejártakor pedig kapcsoljuk ki gépet, némítsuk el a telefont, és engedjük el a munkát. Fontos, hogy a vírus okozta helyzetben is ki tudjunk kapcsolni!

2. Ne hagyjuk felbomlani a munka és a magánélet egyensúlyát

A munka és a magánélet közötti egyensúly amúgy is érzékeny, könnyen felborul, főleg akkor, ha otthonról dolgozunk. Figyeljünk oda, hogy az otthoni és a munkahelyi tennivalók ne mosódjanak össze: ha dolgozunk, akkor ne álljunk neki a házimunkának, ha pedig már vége a munkaidőnek, ne nézegessük az e-maileket.

Az otthoni munkaállomásunkat próbáljuk az irodaihoz hasonlóan berendezni! Forrás: gettyimages.com

Ehhez nagy segítség, ha kialakítjuk a lakáson belül a saját dolgozó sarkunkat, ahol kizárólag munkával foglalkozunk. Bármennyire is csábító, ne kapjuk az ölünkben a laptopot és üljünk a kanapéra, vagy feküdjünk az ágyba, így ugyanis szinte lehetetlen hatékony munkát végezni.

Olvasson tovább! Ezek a koronavírus tünetei!

3. Ne szigetelődjünk el

Tény, hogy a home office magányosabb az irodai életnél. Szerencsére sokat tehetünk a munkahelyi kapcsolataink fenntartásáért: az e-mailen kívül ott vannak a chatprogramok, a videohívás és a telefon is. Ne csak a feladatokat vitassuk meg, hanem nyugodtan kezdeményezzünk közvetlenebb beszélgetéseket: akár a járvánnyal, akár bármi mással kapcsolatban.

4. Használjuk ki a technika adta lehetőségeket

Nem a kommunikáció az egyetlen, ahol bevethetjük a virtuális megoldásokat, hanem a feladataink kezelésénél is, akár csapatszinten is. Különböző értekezleteket is levezényelhetünk virtuálisan, ezeken a megbeszéléseken pedig nyugodtan használjunk virtuális segédanyagokat, illetve képernyőmegosztást is a mondanivalónk alátámasztásához.

Forrás: Profession.hu

Forrás: egeszsegkalauz.hu