Ezeket látta már?

Néhány hit és tévhit a PCOS-ről és az inzulin-rezisztenciáról

2013.10.30. Módosítva: 2015.11.04.

Az interneten, és sokszor a beszélgetések alkalmával is elhangoznak olyan állítások, amik a PCOS és az inzulin-rezisztencia betegségeket érintik. Ezek azonban sokszor félrevezetők, sőt, teljesen hamisak, így nem árt tisztázni néhány kérdést. A válaszokat dr. Koppány Viktória, a Budai Endokrinközpont PCOS- és inzulin-rezisztencia specialistája adja meg.

Állítás: Jó a paleolit diéta az inzulin-rezisztencia kezelésére

Néhány hit és tévhit a PCOS-ről és az inzulin-rezisztenciáról

"Az inzulin-rezisztencia kezelésének egyik alapja a limitalt, napi 5 x alkalomra osztott szénhidrátbevitel. A szénhidrát mennyisége sem túl kevés (- ezért nem jó, ha a betegek azt mondjak, hogy én nem eszem szénhidrátot-), sem túl sok nem lehet, általában 160 gramm naponta- de lehet 120 és 200 gramm között mozogni kivételes esetben, főleg, ha valakinek fogyni kell (120 gramm), vagy terhes (200 gr.). A bevitel szempontjából a diéta mindegy, a lényeg, hogy ezekhez a számokhoz kell ragaszkodni."

Állítás: a PCOS nőgyógyászati probléma, mert a petefészket érinti

"A PCOS nem csak petefészek betegség, hiszen a kísérő kórok, mint pl. az inzulin-rezisztencia a máj és hasnyálmirigy működését is érinti. A PCOS elsősorban nőgyógyászati probléma, de nem kell mindig nőgyógyász a kezeléséhez, hiszen nem kell mindig operálni!" – mondja dr. Koppány Viktória, a Budai Endoikrinközpont PCOS és inzulinrezisztencia specialistája

Állítás: A PCOS mindig hasi görcsökkel jár

"Nem jár mindig hasi görcsökkel, sőt, az igazság az, hogy ez elég ritka tünete a betegségnek."

Állítás: a PCOS-nek nem tesz jót az édesítőszer

"Az édesítőszerek nem javasoltak, csak minimálisan, hiszen nem csak a PCOS-re nincsenek jó hatással, hanem az egész szervezetre sem."

Forrás: Budai Endokrinközpont

Forrás: Sajtóközlemény