10 fontos teendő teherbeesés előtt

#terhesség
2010.08.13. Módosítva: 2015.11.04.

Készen álltok pároddal a családi fészek bővítésére? Íme néhány alapszabály, amiket betartva a baba-mama egészség sokkal inkább garantált.

1. Szedj B-vitamint!

Ha így teszel minden nap, csökkentheted különböző születéskor felmerülő betegségek kockázatát. De ne várd meg, míg teherbe esel, kezd el jóval előbb szedni a kiegészítőt!

2. Vizsgáltasd ki magad!

Tudd meg, vajon szervezeted is készen áll a pici kihordására? Háziorvosod tudni fogja, milyen vizsgálatokra van feltétlenül szükséged.

3. Elő a vassal és a kálciummal!

Fontos, hogy a mama csontja is erős maradjon. A növekvő magzat felhasználja a szervezetből a rendelkezésre álló ásványi anyag mennyiség jó részét. Emellett egyél magvakat, zöldséget, babot és citrusféléket! Ezeket kinyerheted reggeli gabonapelyhekről és étrend kiegészítőkből is.

4. Figyelj arra, miket szedsz!

Érdemes tájékoztatni orvosodat, az elmúlt időben milyen gyógyszereket szedtél, és egyeztetni vele azok esetleges továbbszedéséről. Fő a teljes biztonság!

5. Menj el fogorvosi kontrollra is!

Amennyiben nem tettél így az elmúlt fél évben, mindenképpen fontos az alapos felülvizsgálat, hiszen adott fogínybetegségek koraszüléshez vezethetnek. Egyébként is hasznos, ha nem a terhesség idején tör rád a fogfájás.

6. Mindenképp mozogj valamit!

Függetlenül attól, hogy sportoló vagy, vagy "csak" házimunkavégzés közben hajolgatsz nagyokat, érdemes átmozgatni testedet a terhesség előtt. Így talán könnyebben veszed az egyébként is gyakran problémát jelentő felesleges kilókat. Speciális, felkészítő órákra is eljárhatsz.

7. Tájékozódj, milyen juttatásokban részesülhetsz!

Bár kisebb gondod is nagyobb ennél a szülés környékén, érdemes előre tisztában lenni az adott lehetőségekkel. Az internet segítségével pikk-pakk felmérheted a helyzetet! Fontos tudni, hogy a juttatások egyik csoportja alanyi jogon jár az anyának (pl.: anyasági támogatás, babakötvény, gyes, családi pótlék), a másik csoportba tartozókra csak a biztosított szülők jogosultak (pl.: terhességi-gyermekágyi segély, a táppénz, gyed).

8. Ha dohányzol, azonnal hagyd abba!

Bár ezt a leendő mama jobb esetben magától is érzi, a cigarettáról való leszokás mellett az alkoholbevitel mennyiségét, valamint a koffeinfogyasztást is mindenképp csökkentsd! Alapvetően fontos a mértékletesség, de ez ebben az időszakban elengedhetetlené válik!

9. Töltsd fel a hűtőszekrényt!

Méghozzá egészségesebbnél egészségesebb termékekkel! Hidd el, te is jobban fogod érezni magad, ha ellenállsz az egészségtelen csábításnak. Babád pedig hálás lesz majd.

10. Csinálj apukát a párodból!

Pajzánnak tűnhet a felhívás, de a szó "családias" értelmére gondolj. Nem csak neked, de párodnak is fel kell készülnie a babára. Érdemes kölcsönadni neki néhány könyvet, vagy legalább betenni néhány pelenkázási fortélyokkal foglalkozó újságot a WC-be. Kösse össze Ő is a kellemest a hasznossal!

Forrás: Napidoktor