Mindenki ezt nézi most!

Az egészséges testtömeg

2015.11.01. Módosítva: 2016.11.08.
-10553_0

Törekedjünk az egészséges testtömeg/testsúly* megtartására, illetve visszaszerzésére.

*Az elterjedt testsúly megnevezés helyett többnyire a szakmailag helyes testtömeg kifejezést használjuk a következőkben

Mindennapi jó tanácsok

  • Őrizzük meg egészséges testtömegünket, ha pedig már kialakult a túlsúly, vagy az elhízás, forduljunk szakemberhez és törekedjünk 5-15 %-os testtömeg csökkenés elérésére
  • Bőségesen fogyasszunk zöldség-főzelékféléket, zsiradékmentesen, vagy kevés zsiradékkal elkészítve, együnk sok gyümölcsöt
  • Együnk kevesebbet, ügyeljünk az adagokra
  • Mozogjunk többet, rendszeresen, minden nap
  • Az elhízás megelőzése érdekében mutassunk jó példát a gyermekeknek az egészséges táplálkozásban
  • Az elhízásra való hajlam ugyan fontos tényező, de megfelelő táplálkozással és életmóddal elérhető az egészséges, vagy azt megközelítő testsúly

Mozgás

- Mozogjunk rendszeresen, minden nap, gyermekek számára legalább 1 óra, felnőtteknek legalább 30 perc javasolt

Felnőttek naponta minimum 30 perc, gyermekek 60 perc fizikai aktivitást, sporttevékenységet végezzenek.

  1. Közép-, vagy időskorúak számára sem késő életmódjukon változtatni.
  2. A rendszeres fizikai aktivitás az egyén egész életére szóló programja legyen.
  3. Ha most kezdünk el fizikailag aktív életmódot élni, tartsuk be a fokozatosság elvét a mozgás intenzitásának, időtartamának növelésekor.
  4. Ha eddig is végeztünk fizikai aktivitást, fokozatosan növelhetjük a mozgás időtartamát, intenzitását, gyakoriságát.
  5. A mozgás ne legyen megerőltető, hanem öröm és jó közérzetet forrása.
  6. Bátorítsuk gyermekeinket fizikailag aktív életmódra.
  7. Olyan mozgásformát válasszunk, amely számunkra kellemes, amit szívesen végzünk.
  8. Ha egészségi problémáink vannak és intenzívebb sporttevékenységet, testmozgást kívánunk végezni, beszéljük meg kezelőorvosunkkal.
  9. Férfiak 40, nők 50 év felett, panaszmentesség esetén is, intenzívebb testmozgás végzése előtt konzultáljanak kezelőorvosukkal.
Forrás: EgészségKalauz