Ezek a fájdalomcsillapítók halláskárosodást okozhatnak

#fájdalomcsillapítók #halláskárosodás #vény nélkül kapható
2018.07.03. Módosítva: 2018.07.03.

Gondolta volna, hogy léteznek olyan vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók, amik halláskárosodást okozhatnak? Cikkünkből kiderül, melyek azok!

Aszpirin, paracetamol és ibuprofen: a legyakrabban használt fájdalomcsillapító gyógyszerek közé tartoznak. Ám több kutatás is óvatosságra inti a használatukkal kapcsolatban azokat, akik rendszeresen szedik ezeket a szereket, ugyanis bizonyítottan fokozhatják a halláskárosodás kockázatát.

Fájdalomcsillapítók, amik károsítják hallásunkat

Egy 18 éven át tartó, férfiak résztvételével készült tanulmányban megállapították, hogy ezeknek a gyógyszereknek a károsító hatását nem csak a szedésük időtartama, hanem az életkor is befolyásolja. Azoknál, akik egy-négy éven keresztül szedtek aszpirint, átlagosan 28%-kal nagyobb valószínűséggel alakult ki halláskárosodás azokhoz képest, akik nem használták rendszeresen a gyógyszert. Ennél hosszabb távú alkalmazás mellett a kockázat nem növekedett tovább. Ellenben a paracetamol és a nem szteroid gyulladáscsökkentők esetében, mint amilyen az ibuprofen is, felfedezték, hogy minél tovább használjuk ezeket, annál jobban nő a kockázat is: azok, akik négy évnél tovább szedik ezeket, átlagosan 33%-kal válnak hajlamosabbá a halláskárosodásra.

Az életkor szintén erősen befolyásoló tényező. Az eredmények szerint az aszpirin 50 év alattiak, valamint 50-59 éves korosztályoknál 33%-kal, a nem szteroid gyulladáscsökkentők 50 év alattiaknál 61%-kal, 50-59 éves korosztályoknál 32%-kal, a paracetamol 50 év alattiaknál 99%-kal, 50-59 éveseknél pedig 38%-kal fokozza rendszeres használat mellett a halláscsökkenés kockázatát. Hatvan év felett a rizikó jelentősen mérséklődik, az aszpirinnál nem is kimutatható, a paracetamol és a nem szteroid gyulladáscsökkentők esetében szintén alacsony a kockázatnövekedés. (Az adatok forrása: Am J Med. 2010 Mar;123(3): 231-237.)

A cikk folytatásáért kattins tovább!

forrás: mindenamihallas

Forrás: EgészségKalauz