Mindenki ezt nézi most!

Ami mindenkit elérhet: az ízületi fájdalom béklyóiban

Az ízületi fájdalom fogságában... A meglepően tavasziasból télbe forduló időjárás nem kíméli szervezetünket. Sokan nehezen kezelik az időjárásváltozást, ám erre van gyógymód.

Milyen testi fájdalmakat okozhat az időjárás változás?

Ami mindenkit elérhet: az ízületi fájdalom béklyóiban

Ha az idő melegből hidegbe fordul át, akkor sokak szervezete azt a fejfájással jelzi. A tompaság, levertség érzését szintén a szeszélyes időjárásnak köszönhetjük, melyet kivétel nélkül mindenki átél. A vérnyomásosok életét nagyban befolyásolják a hőmérsékletváltozások. Ám ami talán a leggyakrabban előforduló panasz az az, hogy a hát, a derék, a nyak környékén fájdalmat érzünk. Ezeket a panaszokat az alternatív gyógymódokkal könnyen orvosolhatjuk.

Milyen alternatív kezelési módokkal enyhíthetőek a fájdalmak?

Elsősorban az egészséges életmód a legjobb megoldás. A helyes táplálkozás, megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék fogyasztása (víz), vitaminok, ásványi anyagok bevitele a szervezetbe. Alkalmazhatunk gyógyteákat is.

Izomfájdalmakra rendkívül jó a masszázs, az akupunktúra, a moxa, a köpöly, az iszappakolás és a szauna. Érdemes néha méregtelenítenünk és diétáznunk is, hogy szervezetünket megtisztítsuk a különböző méreganyagoktól. Az egyre elterjedtebb bioptron lámpa is enyhítheti a kellemetlen tüneteket.

Hangulatváltozásokra relaxáló gyógymódok ajánlottak: meditáció, jóga, légzőgyakorlatok.

Lemozoghatjuk a fájdalmainkat?

Igen, nagyon fontos lenne a rendszeres testmozgás, főként azok számára, akik folyamatos ízületi panaszokkal küszködnek, melyek időjárás változás hatására erősödnek. Az ízületi porcnak nincs saját érhálózata. Az ízületi nedv mozgás hatására termelődik. Ez a nedv a porcot táplálja, különféle tápanyagokat tartalmaz.

Nagyon jó az úszás, ugyanis a vízben nincsenek terhelve az ízületek. Ajánlott a séta, gyógytorna. A keleti mozgásformák közül: taicsi, csikung, jóga, do-in.

Mindenki a saját állapotának megfelelő mozgásformát válasszon. Fokozatosan kezdje el a sportot, mindig melegítsen be és a végén nyújtson.

Akupunktúrás pontokra kifejtett hatással lehet-e enyhíteni az időjárás okozta fájdalmakon?

Több pontkombinációval enyhíthető az adott testrészben lévő fájdalom.

Pl. Fejfájásnál, nyomjuk a hüvelykujj és a mutatóujj között a kézközépcsontnál kis bemélyedést (vastagbél 4). Ez a pont fájdalomcsillapító hatású. Viszont a kismamák ne nyomják ezt a pontot, mert idő előtt beindíthatja a szülést. A fejen hátul az öreglyuknál található, pici bemélyedés nyomásával is enyhíthető a fejfájás.Az ízületi fájdalom fogságában

Vannak-e izombántalmakra alkalmazott masszázstechnikák? Mik ezek?

Izomspazmusra, görcsre nagyon jó a masszázs, hiszen beindítja vér és nyirokkeringést. Ezáltal a szervezet elegendő oxigénhez jut. Elősegíti a méreganyagok kiürülését. Ellazítja a görcsös izmokat, javítja az izomtónust, beindítja a szervezet öngyógyító képességét.

Masszázstechnika javaslata az adott problémától függően adható.

Ödémás állapotnál nyirokmasszázs, korokan masszázs ajánlott, amely elszállítja a szervezetben felgyülemlett folyadékot. A beállt nyak, váll problémára az olajos, svéd, gyógymasszázs javasolt. Fejfájásnál, masszírozhatjuk a nyak, a váll, az arc izmait.

Félrekezelni, "félrenyomkodni" nem tudjuk magunkat, így alkalmazzuk, ami jól esik. A masszázs az egyik legjobb módja annak, hogy ellazítsuk izmainkat, felfrissítsük szervezetünket.

Forrás: Napidoktor