Ezeket látta már?

A CK-értéke magasabb!

2011.07.12. Módosítva: 2015.11.04.

Kérdés: Magas CK-érték...

Kezdő lévén megismétlem kérdésemet.A 400-as kreatin-kináz értéket indokolhatja-e reumatológiai , purckopásos (térdben ) megbetegedés ?Panaszom: az egész vázizomzatom fáj,mellkasi ,szivtájéki panaszaim nincsenek.A többi labor eredményem elfogadható-jó. Korom :70 év.

Elöre is köszönöm válaszát ,Tisztelettel

Válasz:

Az említett kreatin-kináz (CK) enizm jellemzően magasabb egyes szöveti elváltozások esetén. Ezek főleg a vázizomzatban és a szívizomban található elemekre jellemzőek, vonatkoztathatóak.

Ha valóban nincsenek - és diagnosztikai is módszer sem igazolja - szívpanaszai, szívproblémái, anginája, mellkasi fájdalma stb., akkor valószínűsíthető, hogy valamilyen vázizomzati eltérés, elváltozás - ahogy jelzi a fájdalmat is - okozza e panaszokat. A porckopás és ízületi jelenségek nem, de a következményes izom"korrekció" a mozgásban, és a gyulladás, fájdalom már összefüggésbe hozható, tehát igen valószínű a mozgásszervi eredet.

Hetven évesen sokan megirigyelnék az Ön állapotát... a férfiak közül!

Üdvözlettel:

Forrás: EgészségKalauz