Ezeket látta már?

Gyermekkori gyógyszeradás, hízás

2012.01.04. Módosítva: 2015.11.04.

Kérdés: A Budesionid Easy haler napi 2x- i 1 puff használata (kb. 1 hónapja használja) okozhat- e hízást?

Gyermekem 11 éves, többszöri erős légcsőhurut után, érezhető nehézlégzés megszüntetésére, megelőzésére kapja.

Válasz:

Az inhalációs módon alkalmazott kortikoszteroidok felszívódása célzottabb, mint a szájon át, tabletta formában alkalmazottaké. Ezzel arra utalunk, hogy kevesebb a várható \szisztémás\ mellékhatás, hatását az inhaláció elsősorban a tüdőben, a légutakon fejti ki.

A készítmény leírásában a mellékhatások között nem szerepel megjelölés arra vonatkozóan, hogy gyermekkori alkalmazása hízáshoz vezetne. Az adagolás az előírásnak megfelelő. Nem valószínű az összefüggés.

Feltehetően, ha a gyermek nem asztmás, akkor rövidesen abbahagyható lesz a kúra. Érdemes a hízást - amennyiben jellemzőnek látja - figyelni, főként azt hogy majd a gyógyszer abbahagyása után hogyan alakul. Amennyiben a hízás a terápia után is fennáll, folytatódik, érdemes lenne gyermek-endokrinológushoz fordulni.

Üdvözlettel:

Forrás: EgészségKalauz