Ezeket látta már?

Húgysavproblémák szervi tünetei

Kérdés: Tisztelt Doktor Úr/Nő! 2 évvel ezelőtt fedezték fel a vesekövemet, miután hasi fájdalmakkal kórházba kerültem. Az orvos diagnózisa szerint, valószínűleg húgysavkőről volt szó, melyre oldó hatású peszgőtablettát írt fel. Azonban ennek szedését abbahagytam, mert sehogysem sikerült beállítani a megfelelő pH-értéket, (több hónapon keresztül). Az utóbbi időben furcsa változásokat észlelek magamon és arra lennék kíváncsi, hogy ezek lehetnek e e magas húgysavszint következményei: a bőr-és a haj minőségének romlása, ízületi fájdalmak, a legváltozatosabb helyeken, a térdtől az ujjakig, néha hosszú ideig tartanak, néha pedig csak pár másodpeces éles fájdalom jelentkezik. Gyakorlatilag állandó hasmenésem van, a szemeim nagyon karikásak és beesettek, de nem a kevés alvástól. Az erős fény pedig zavar. Arra lennék kíváncsi még, hogy mit is jelent pontosan az a kifejezés, hogy a bal vesében vascularis aberráns, ugyanis az orvosom nem adott róla felvilágosítást. Előre is köszönöm válaszát!

Válasz:

A magas húgysavszinttel az ízületi panaszai és a veseproblémái állhatnak összefüggésben. A húgysavszint-csökkentő kezelés tehát feltétlenül indokolt. Ezt nem a vizelet pH-ból kell lemérni, mert azt számos egyéb tényező is befolyásolja. A szérum húgysavszintet kell időközönként megmérni. A kezelés feltétlenül indokolt, a magas húgysavszint a vese kanyarulatos csatornáinak súlyos rongálódását, vesekövet és súlyos ízületi torzulásokat is eredményezhet.

Forrás: EgészségKalauz