Hirdetés

Vérhígító

#kardiológia
2017.02.08. Módosítva: 2017.02.20.
Hirdetés

Kérdés: Tisztelt Orvosszakértő!

65 éves, nő vagyok. 2016.májusában pitvarfibrillációm volt, mely 24 órán belül visszaállt a normál ritmusba. Azóta nem jelentkezett eltérés, 24 órás Holter és a terheléses vizsgálatom is normális volt. Kérdésem, hogy a vérhígítót, amit szedek, mennyi idő elteltével állíthatom le? Indokolt-e tovább szedni? A másik, hogy a leállítás fokozatosságát hogyan érhetem el, pl. a reggeli adag elhagyásával? (Természetes vérhígító tulajdonsággal rendelkező táplálékkiegészítőket is szedek.)

Előre is köszönöm válaszát.

Hirdetés

Válasz:

A pitvarfibrilláció a szív kóros ritmusa, a pitvar remegése miatt a vér gyakran turbulál, alvadék képződhet. Rendetlen, többnyire szapora szívműködéssel jár. A pitvarból elsodródó alvadékok érelzáródásokat okozhatnak, aminek a következményei gyakran súlyosak (pl. stroke, bélelhalás stb.), ezért a megelőzés érdekében véralvadást gátló gyógyszert kell kapjon a beteg. Önnél úgy tűnik, egy múló epizód volt, ilyenkor már nem indokolt a véralvadás gátlás fenntartása, mert ennek is sok a mellékhatása. Valószínűleg gyomorvédelem érdekében savtermelés gátlókat is szednie kell, ezt is le lehet építeni. Minden gátló gyógyszer elhagyása csak fokozatosan történhet! A biztonsága szempontjából a leghelyesebb, ha a kardiológusával beszéli meg a továbbiakat egy újabb ellenőrzés után.

Üdvözlettel: Dr. Szilasy Zsuzsanna

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés