Hirdetés

15 hasznos tipp, és könnyebben elkerülheti az inzulinrezisztencia

#Cukorbetegség #inzulinrezisztencia #magnézium #IR
2019.06.24.
Hirdetés

Az ezerarcú boszorkányként is csúfolt inzulinrezisztencia manapság már nem számít ritkaságnak, főleg a nők között. Így kerülhetjük el!

Hirdetés

A diagnosztizálásban hiába tettünk nagy előrelépést, még mindig a cukorbetegség előszobájáról van szó, amely akár már a kezdeti időszakban utalhat más betegségekre, vagy lehet a meddőség legfőbb oka. Néhány egyszerű tippel ugyanakkor könnyedén változtathatunk és előzhetjük meg, de enyhe esetben akár vissza is fordíthatjuk a már kialakult inzulinrezisztenciát gyógyszeres segítség nélkül. Ne feledjük azonban, hogy ha genetikailag hajlamosak vagyunk rá, úgy érdemes életmódunkat is ennek megfelelően átalakítani.

Így előzheti meg az inzulinrezisztenciát!

  1. Végezzen erősítő és/vagy anaerobikus edzést, ezek ugyanis mind növelik az inzulin szenzitivitást.
  2. A kitartóan végzett edzés meghozza ugyan eredményét, de a változatos, nem csak bizonyos testrész specifikus tréning még jobban növeli az inzulin szenzitivitást.
  3. Figyeljen a szénhidrát bevitelre, ha kell használjon speciális diétát. Az ajánlott mennyiség általában napi 100-200 gramm, túlsúly esetén 50 gramm.
  4. Fogyasszon proteinben gazdag ételeket és kerülje a finomított cukrot, egyen több zöldséget.
  5. Kerülje a magas glikémiás indexű ételeket és a finomított alapanyagokat.

Ezért nem ajánlott a paleolit diéta izunlinrezisztencia esetén - kattintson tovább!

A sport és az egészséges étkezés segít az inzulinrezisztencia megelőzésében

  1. Használjon több ecetet, lime-ot és citromot, nem csak a salátákhoz.
  2. Igyon zöld teát szénhidrátban gazdag étel fogyasztása előtt.
  3. Ne egyen transzzsírokat tartalmazó ételeket.
  4. Ne fogyasszon napraforgó, kukorica és más növényi olajakat, egyen elegendő magvat.
  5. Fogyasszon olajos halat a hét néhány napján.
  6. Aludjon megfelelő mennyiségűt és ne étkezzen túl későn, elalvás előtt.
  7. Kerülje azokat a periódusokat, amikor túl sokáig ül egy helyben. Mozgassa át a végtagjait, végezzen láb-fej-törzskörzést akár munka közben is.
  8. Kerülje a folyékony növényi cukrot (fruktóz) tartalmazó italokat, üdítőket.
  9. Szedjen magnéziumot táplálék-kiegészítőként.
  10. Egyen köretként pácolt zöldségeket (például gyömbért), a magas szénhidráttartalmú ételek mellé.

Forrás: poliquingroup.com

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés