Ezeket látta már?

A változókorban is - jókedvűen!

Tervszerű élet és pozitív hozzáállás a változókorban. A szakemberek szerint pozitív hozzáállással és egy kis felkészüléssel minden nő meg tud birkózni a változókorral. Már az első jelekkor érdemes ráhangolódni erre az állapotra.

A változókor előtti szakasz tipikusan a 40-es évek során érkezik el, de már harminc éves kor felett bármikor jelentkezhet, állítja Dr. Karen Deighan, a Loyola Egyetem Gottlieb Memorial Kórházának szülész-nőgyógyász osztályvezető főorvosa. "A menopauza előtt álló betegeimmel mindig elbeszélgetek, hogy ne maradjanak magukra." – nyilatkozta. "Elmondom nekik, hogy ne hagyják csak úgy megtörténni. Proaktív módon lépéseket tehetnek az egészségük és a kellemetlen tünetek elkerülése érdekében."

A változókorban is - jókedvűen!

Mit tehetünk aktivitásunk megőrzéséért?

  • Testmozgással elkerülhető az általánosnak mondható hízás, melyet a hormonháztartás ingadozása okozhat. Aki csak a változókorban lát hozzá a tűzoltáshoz, már nehezebben szabadul meg a fölös kilóktól.
  • Érdemes elkezdeni a medencekörnyéki izmok erősítését, például Kegel-gyakorlatokkal. A megfelelő módszerrel a kívánt izomcsoportok húzódnak össze, és nem a has, comb vagy fenék.
  • Érdemes elkezdeni a medencekörnyéki izmok erősítését, például Kegel-gyakorlatokkal. A megfelelő módszerrel a kívánt izomcsoportok húzódnak össze, és nem a has, comb vagy fenék.
  • Súlyzós edzéssel megőrizhető a csontok ereje, ami csökkenti a törések kialakulásának kockázatát.
  • Súlyzós edzéssel megőrizhető a csontok ereje, ami csökkenti a törések kialakulásának kockázatát.
  • Az agyat memóriagyakorlatokkal, keresztrejtvényekkel és más feladatokkal lehet karban tartani. Segíthet elkerülni az emlékezetzavarokat.
  • Az agyat memóriagyakorlatokkal, keresztrejtvényekkel és más feladatokkal lehet karban tartani. Segíthet elkerülni az emlékezetzavarokat.
  • A megfelelő alvási szokások kialakítása és megtartása elejét veheti az ösztrogénszint eséséből bekövetkező lehetséges alvásproblémáknak.
  • A megfelelő alvási szokások kialakítása és megtartása elejét veheti az ösztrogénszint eséséből bekövetkező lehetséges alvásproblémáknak.
  • Eleget kell aludni. Az alváshiány zavarokat okozhat a mentális teljesítményben és csökkentheti a nemi vágyat.
  • Eleget kell aludni. Az alváshiány zavarokat okozhat a mentális teljesítményben és csökkentheti a nemi vágyat.
  • A hüvelyszárazság elkerülésére fontolóra lehet venni az ösztrogénpótlást. A rendszeres nemi élet szintén karban tartja a libidót és a hüvelyi váladéktermelést.
  • A hüvelyszárazság elkerülésére fontolóra lehet venni az ösztrogénpótlást. A rendszeres nemi élet szintén karban tartja a libidót és a hüvelyi váladéktermelést.
  • Évente kell ellenőrizni a vércukor, a koleszterin, a D-vitamin és a calcium szintjét a vérből, továbbá fontos a mammográfiai és kismedencei szűrés. Az 50 éves korban végzett vastagbéltükrözés eredményétől függ, hogy később milyen gyakran kell majd megismételni ezt a vizsgálatot.

Évente kell ellenőrizni a vércukor, a koleszterin, a D-vitamin és a calcium szintjét a vérből, továbbá fontos a mammográfiai és kismedencei szűrés. Az 50 éves korban végzett vastagbéltükrözés eredményétől függ, hogy később milyen gyakran kell majd megismételni ezt a vizsgálatot.

  • Nem szabad elhanyagolni a fogakat. Napi kétszeri fogmosás és a fogselyem használata megelőzi az ínybetegségeket, mely hatással van a szívre is.
  • Az étrend álljon sok leveles zöldségből és egészséges zsiradékokból, mint ami a lazacban, az avokádóban és az olivaolajban található. Minél kevesebb feldolgozott élelmiszer szerepeljen a tányéron.
  • Az étrend álljon sok leveles zöldségből és egészséges zsiradékokból, mint ami a lazacban, az avokádóban és az olivaolajban található. Minél kevesebb feldolgozott élelmiszer szerepeljen a tányéron.
  • A változókor előtt álló nőknek napi 1 000-1 200 mg kalciumot kell fogyasztaniuk, lehetőleg 2-3 kisebb adagban. A menopauza után 3x500 mg az ajánlott mennyiség, magnéziummal és D-vitaminnal kombinálva, a jobb felszívódás érdekében.
  • A változókor előtt álló nőknek napi 1 000-1 200 mg kalciumot kell fogyasztaniuk, lehetőleg 2-3 kisebb adagban. A menopauza után 3x500 mg az ajánlott mennyiség, magnéziummal és D-vitaminnal kombinálva, a jobb felszívódás érdekében.
  • A hormonterápia nem alkalmazható emlőrák vagy szívbetegség kockázata illetve vérrögképződési hajlam esetén.
  • A hormonterápia nem alkalmazható emlőrák vagy szívbetegség kockázata illetve vérrögképződési hajlam esetén.
Forrás: Medipress