Mindenki ezt nézi most!

Szponzorált tartalom

Az aktív élet fontossága: így hat a rendszeres testmozgás klimax idején

Így hat a rendszeres testmozgás klimax idején

„Csak a gördülő kő nem mohásodik” – tartja a mondás, utalva rá, hogy soha nem volna szabad leállnunk, ellustulnunk, elkényelmesednünk. Nincs ez másképpen a változókorú (kevésbé elegánsan: klimaxos) nők esetében sem!

A klimax hosszadalmas folyamat

A nők negyvenes életéveinek második felében beindul egyfajta hormonális változás, amelynek végállomása a menzesz végleges elmaradása, amikor is lezárul a női lét termékeny korszaka. Több éven át elhúzódó folyamatról van szó, amely gyakran megviseli a testet és a lelket, mégsem szabad emiatt felhagynunk az aktivitással. Sőt, ilyenkor érdemes csak igazán magasabb fokozatra kapcsolni!

Kellemetlen panaszok jelentkezhetnek

A változókor híres-hírhedt kísérői a rettegett hőhullámok, amelyek igencsak képesek megkeseríteni a mindennapokat. Különösen kínos a helyzet, ha az ember lánya esetleg mások szeme láttára izzad le a haja tövéig, miközben levegő után kapkod, és egyre csak fújtat kivörösödött fejjel…

Mégsem helyes, ha emiatt „szociális fóbia” uralkodik el rajtunk, és onnantól csakis a négy fal között magányosan gubbasztva képzeljük el a jövőt. Ha kerüljük is más emberek társaságát, attól a kínos helyzeteket ugyan megúszhatjuk, viszont az is biztos, hogy a hőhullámok ettől nem fognak elmúlni.

Testmozgással a hőhullámok ellen

Akkor már sokkal többet segíthet a rendszeres testmozgás. Megfigyelték ugyanis, hogy azok a nők, akik hetente kétszer-háromszor sportolnak, sokkal kevésbé szenvednek a hőhullámoktól vagy a változókorra szintén jellemző fokozott izzadástól. És még csak nem is kell megerőltető mozgásformákra gondolni, a rendszeres jógázás is elegendő lehet. A lényeg ugyanis nem az erős megterhelés, hanem hogy az izmainkat folyamatosan megfeszítő-ellazító mozgást végezzünk.

Kell a társaság is!

A szociális programokról már csak azért se mondjunk le, mert ezek viszont a lelkünknek tesznek jót. Különösen kiéheztünk a társasági életre az elmúlt egy év során, de végre ismét felcsillant a remény, hogy talán hamarosan visszakaphatjuk a korábbi életünket. Ugyan ki ne vágyra rá, hogy ismét moziba, színházba, koncertre járhasson? Addig is kössük össze a kellemeset a hasznossal, és szervezzünk például közös szabadtéri programokat a barátainkkal: túrázzunk, kiránduljunk együtt, ha már amúgy is végre melegebb az időjárás!

Segítenek a gyógynövények is

A klimaxos panaszok enyhítésében hasznos segítséget nyújthat a természet patikája is. A poloskavész a változókori testi tünetekeit, köztük a hőhullámokat csillapíthatja, az orbáncfű pedig a lelki nehézségek, így a jellegzetes klimaxos dühkitörések, hisztirohamok ellen válhat be, miközben az alvásra is jó hatással van.

És azt tudta, hogy a hőhullámokat a szex is enyhíti?

Régi vicc, hogy nincs jobb testmozgás a szerelmeskedésnél – ami egyébként abszolút igazság a változókorú nők esetében is. Végül is egy kielégítő együttlét során mindkét fél belead rendesen apait-anyait, éppen ezért a szex egészségesen hat a keringésre, no meg a pszichére egyaránt. Csakhogy éppen a klimax idején kezd sok nőnek gondot okozni a hüvelyszárazság, amely a fogyatkozó női hormonok miatt alakul ki, és előbb vagy utóbb szinte mindenkit érint. A hüvelyszárazság miatt az együttlét már nem megy „olajozottan”, ami kényelmetlenséget, sőt fájdalmat okozhat. Mégis butaság lenne emiatt lemondani a testi örömökről, hiszen a hüvely hidratálása – például patikában kapható kúpok segítségével – ma már egyszerűen megoldható.

Forrás: Phytotec Hungária