Szponzorált tartalom

Ádám egy 5 pontos terv alapján mászott ki a depresszióból – Próbálja ki ön is!

#Beszéljünk róla #depresszió #depresszió tünetei #orbáncfű
2018.08.31.

Ádám harmadéves egyetemistaként úgy döntött, halaszt egy félévet, és önkéntesnek áll Afrikában. Ám a tervezett indulás 2 hónapot csúszott, Ádám pedig a napi rutin elvesztése miatt egyre depressziósabbá vált.

Az egyetemista Ádám mindig tevékeny életet élt, a gimnáziumban sokat tanult, mellette sportolt és színjátszó szakkörre is járt. Az egyetemi évek alatt sem lazsált, majdnem minden vizsgája jelesre sikerült, ezért is gondolta, hogy ráférne egy kis pihenés, ami alatt szívesen megnézné önkéntesként Afrikát. Sajnos kiderült, hogy az utazásra várni kell, ezért Ádámnak lett két olyan hónapja, amikor nem tudta, mit kezdjen magával. Eleinte örült is neki, azt gondolta, hogy végre addig alszik, amíg csak kedve van, megnéz minden filmet, amit az utóbbi időben nem tudott. Ám ahogy teltek a hetek, egyre kedvtelenebbé vált. Későn aludt el, délig ki sem kelt az ágyból, utána azonnal filmet nézett. Reggelizni, ebédelni is elfelejtett, csak esténként evett: fagyasztott pizzát, popcornt, csokit, csupa egészségtelen ételt. A barátaival alig találkozott, csak a telefonját nyomkodta unottan. Közeledett az afrikai út időpontja, és Ádám úgy érezte, már nincs is kedve elutazni. Ez a gondolat megrémítette. Nem akarta, hogy a rosszkedve maga alá gyűrje, és kezdődő depressziója elhatalmasodjon rajta.

HIRDETÉS Forrás: Phytotec Hungária

Olvasgatni kezdett a betegségről, és végül egy amerikai pszichiáter javaslatai alapján egy 5 pontos tervet dolgozott ki arra, hogyan szabaduljon meg a depressziótól.

1. Rendszeres alvási szokásokat alakított ki. Kitűzött egy reggeli időpontot és mindennap megpróbált ugyanakkor felkelni. Az első napokban ez nagyon nehezen ment, ám ekkor elhatározta, hogy este is mindig ugyanabban az időpontban fog lefeküdni. A teste egy idő után megszokta ezt a ritmust, és többé már nem okozott gondot a reggeli felkelés.

2. Odafigyelt arra, hogy ne csak este egyen, hanem a nap minden szakaszában. Elhagyta a mirelit, a zsíros és a túlzottan cukros ételeket, próbált rostban gazdag, egészséges dolgokat enni.

3. Elhatározta, hogy minden nap tevékenykedni fog legalább 4-5 órát. Minden nap vásárolt, főzött magának, elment edzeni a konditerembe, találkozott ismerősökkel, ügyeket intézett.

4. Írt egy listát arról, hogy miket kell elintéznie és megcsinálnia. Amikor mindent ki tudott pipálni, akkor megünnepelte magát.

5. Felállított kisebb célokat, például megtanult minden este 20 új francia szót. Ha nehezen ment neki, csak 15-öt, mert nagyon figyelt rá, hogy ne szegje kedvét, ne élje meg kudarcként, ha valami nem sikerült.

Egy barátja adott neki orbáncfűtartalmú készítményt, ami javította a hangulatát és segítette abban, hogy tartani tudja az általa kitalált napi rutint. Néhány hét elteltével már sokkal jobb volt a kedve, és úgy érezte, szép lassan visszatér az energiája. Már alig várta, hogy végre elutazhasson Afrikába.

Forrás: Phytotec Hungária