Hirdetés

Erre figyeljenek a szívbetegek a hőségben!

#szívbetegség #vérnyomás #hőség #kánikula
2019.08.10.
Hirdetés

A kánikula még az egészséges emberek szervezetét is megviselheti, azok pedig, akik idősebbek, esetleg krónikus betegséggel is küzdenek, nem árt, ha még jobban odafigyelnek.

Hirdetés

A nagy meleg komolyan megterheli a testünket, így szövődmények, akut problémák is gyorsabban alakulnak ki.

A gyógyszerek is befolyásolják a hőháztartásunkat

A kánikula és a magas páratartalom rendkívüli módon megterhelheti nemcsak az egészségesek, hanem az idősebbek és krónikus szívbetegek szervezetét, így nekik a szokásosnál is jobban oda kell figyelniük azokon a napokon, amikor a legnagyobb a meleg. Még az enyhe mértékű kiszáradás is keményebb munkára késztetheti a szívünket, de az izmok, az idegek, sőt az agy működését is negatívan befolyásolhatja. A szervezetünk izzadással igyekszik hűteni magát, amihez szintén folyadékra van szüksége. Ha nem pótoljuk ezt, akkor a vérnyomásunk is csökken, ez pedig megnöveli akár az ájulás, eszméletvesztés rizikóját is.

Arról sem szabad elfeledkezni, hogy bizonyos gyógyszerek, többek között például az ACE-gátlók, a béta blokkolók, a vízhajtók arra is hatással lehetnek, hogyan szabályozza a szervezetünk a hőmérsékletét: felerősíthetik a hőségre adott reakciónkat, vagyis még rosszabbul érezhetjük magunkat a kánikulában. Ez azonban nem jelenti azt, hogy leállhatunk a gyógyszerszedéssel! Ha kétségeink vannak, beszéljünk az orvosunkkal, például egy lehetséges gyógyszerváltásról.

Fulladás víz nélkül? Legyen óvatos a strandon!

Hogyan védhetjük a szívünk egészségét a hőségben?

Igyunk elegendő folyadékot! A legjobb a tiszta víz vagy a behűtött, koffeinmentes gyümölcstea. Ha azonban egészségügyi problémánk miatt szabályozva van, hogy mennyit ihatunk, egyeztessünk erről az orvosunkkal!

Kerüljük a koffeint, illetve az alkoholt tartalmazó italokat! Ezek ugyanis csak tovább fokozhatják a kiszáradást.

A folyadékpótláshoz a magas víztartalmú ételek is hozzájárulhatnak, együnk több salátát, gyümölcsöt, hűtött leveseket. Ezek vitamin- és ásványianyag-tartalma is magas, arról nem is beszélve, hogy általában könnyen és gyorsan elkészíthetjük őket, nem kell órákat tölteni a konyhában.

A legmelegebb órákban, délelőtt 11 és délután 15 óra között lehetőleg maradjunk a hűtött szobában. Ha a szabadban vagyunk, viseljünk világos színű, laza öltözéket, kalapot és a megfelelő fényvédelemről se feledkezzünk el!

A fizikai megterheléssel járó tevékenységeket, testmozgást, kertészkedést lehetőleg halasszuk a hűvösebb esti órákra, vagy kora reggelre, amikor még nem melegedett fel annyira az idő.

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés