Ezeket látta már?

Egy jó hír: a diszlexiás gyerek IQ-ja nem rosszabb!

Bár Amerikában és több más országban eddig IQ-szintjük alapján döntötték el, hogy egy gyerek diszlexiás-e vagy szimplán rossz tanuló, a Stanford Egyetem új kutatásából kiderült, hogy semmilyen kapcsolat sincs a diszlexia és az IQ-szint között.

Az Egyesült Államokban széles körben elterjedt oktatási gyakorlat, hogy a diszlexiás gyerekeket az olvasási képességeik és az IQ-szintjük alapján sorolják be különböző csoportokba, hogy megfelelő tanulási segítséget kaphassanak. Ilyen alapon a magas intelligenciájú, de olvasási nehézségekkel küzdő gyerekeket diszlexiásnak, míg az alacsony IQ-szintűeket egyszerűen rossz értelmi képességűeknek tartják.

Egy jó hír: a diszlexiás gyerek IQ-ja nem rosszabb!

Az új kutatási eredmények azonban megkérdőjelezik ezt a diagnosztizálási módszert, mivel úgy tűnik, mégsincs kapcsolat az IQ-szint és a diszlexia között. A kutatásba 131 hét-és tizenhat év közötti gyereket vontak be, akiket három csoportba soroltak be: átlagosan olvasó, átlagos IQ-szintűek; rosszul olvasó, de átlagos IQ-szintűek; valamint rosszul olvasó, alacsony IQ-szintűek. A gyerekeknek különböző olvasással kapcsolatos feladatokat kellett elvégezniük, miközben a kutatók MRI segítségével tanulmányozták az agyukban lezajló változásokat.

Az eredmények kimutatták, hogy a diszlexiás gyerekek ugyanolyan agyi aktivitást mutattak, mint a jól olvasóak, függetlenül attól, hogy milyen magas IQ-szinttel rendelkeztek. A kutatók szerint ezentúl új módszerekre lesz szükség a diszlexia diagnosztizálásában és kezelésében. " IQ-szinttől függetlenül minden diszlexiás gyereknek meg kell kapnia a megfelelő tanulási támogatást" - tette hozzá Dr. Fumiko Hoeft, a tanulmány szerzője.

Forrás: Medipress
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához