Szűrőkampánnyal indul a Női Egészség Éve

#szűrővizsgálat #daganat #rák #nőiegészségéve
2020.01.31.

Fontos vagy! – ez a jelmondata a 2020 A Női Egészség Éve kampánynak, amelyet az EgészségKalauz.hu indított. Az ismert egészségügyi portál szakmai, közérthető tartalmak mellett országos szűrőkampánnyal, egészségnappal, olvasói pályázattal kívánja felhívni a figyelmet az életmódváltásra és a betegségmegelőzés jelentőségére. A Ringier Axel Springer Magyarország teljes női médiakínálata a program mögé áll.

2020 a Női Egészség Éve a Ringier Axel Springer Magyarország portfóliójához tartozó online és nyomtatott felületeken. A mai kampányindító sajtótájékoztatón nemcsak az éves programot és a www.noiegeszsegeve.hu kampányoldalt mutatták be a szervezők, de azt a reprezentatív kutatást is, amely a 18-65 éves nők egészséghez való viszonyáról, a nőket érintő szűrések ismertségéről és relevanciájáról készült.

dr. Várkonyi Andrea, a Női Egészség Éve 2020 kampányindító sajtótájékoztató moderátora Forrás: egeszsegkalauz.hu

Médiaösszefogás indult a nők egészségtudatosságának erősítéséért

„A hazai médiavállalatok közül mi rendelkezünk az egyik legerősebb női portfólióval. Nyomtatott és online kiadványainknak össze kell fogniuk és még hangosabban kell a nőkhöz szólniuk, hiszen ők a család egészségének őrei, de magukra sokszor alig jut idejük és figyelmük. Ezért a teljes évet annak szenteljük, hogy a nők egészségtudatosságát erősítsük és szűrésekre tereljük őket” – foglalta össze a program célkitűzéseit Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezető igazgatója.

Kovács Tibor, a RAS ügyvezetője a Női Egészség Éve kampányindító sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a cég a női dolgozóknak ingyenes és kedvezményes szűrési lehetőséget biztosít Forrás: egeszsegkalauz.hu

„Reprezentatív kutatással térképeztük fel, hogy a magyar nők miként gondolkodnak a saját egészségükről, és hogy mit tesznek érte a mindennapjaikban. Az eredmények alapján azt látjuk, hogy a mai napig számos tévhit kering az egyes szűrővizsgálatokkal kapcsolatban. Égető szükség van további edukációra és hiteles, közérthető tájékoztatásra” – indokolja a kampány indítását Simon Izabella, az EgészségKalauz.hu online portál főszerkesztője.

A sajtótájékoztató kerekasztal-beszélgetésének résztvevői: dr. Fülöp István (Róbert Magánkórház), dr. Menyhárt Orsolya (Affidea), Bocskor Bíborka (Magashegyi Underground), Lenkei Beatrix (Medicina Egészségközpont), Tóth Icó (Mályvavirág Alapítvány), Simon Izabella (EgészségKalauz.hu), dr. Várkonyi Andrea (moderátor) Forrás: EgészségKalauz

Tények, tévhitek és félelmek

A 2019 decemberében végzett reprezentatív kutatásból[1] kiderül, hogy mammográfián a megkérdezettek 41 százaléka, míg emlőultrahangon 48 százalékuk még sohasem vett részt. A HPV-szűrés jelentőségével a válaszadóknak csak elenyésző része van tisztában, ahogyan az emlőönvizsgálat megelőző szerepe sem eléggé ismert még. A tévhitek lebontása terén is van tennivaló, hiszen sokan úgy vélik, tévesen, hogy a mammográfia csak bizonyos kor felett vehető igénybe.

A magyar nők egy része azonban nemcsak a téves hiedelmek miatt kerüli a szűréseket. A szűrővizsgálatra nem járók nagy része fél a diagnózistól és a szűrésektől, másik részük pedig nem tartja indokoltnak, mert egészségesnek érzi magát.

Összefogás a nők egészségéért

2020-ban az EgészségKalauz.hu hónapról-hónapra szakértők, orvosok, klinikák és egyesületek bevonásával, hiteles tartalmakon keresztül mutatja be a nőket érintő betegségeket, szűréseket, és foglalkozik a helyes életmód jelentőségével. A program olyan elismert női betegszervezetek támogatását tudhatja maga mellett, mint a Babagenetika Egyesület , a Mályvavirág Alapítvány, az Együtt könnyebb! Női Egészségért Alapítvány és az Egészség Hídja, valamint az Összefogás a mellrák ellen Egyesület. A szakmai partnerekhez csatlakozott az Affidea Magánklinika, a Róbert Magánkórház és a Synlab is.

A médiaösszefogás jelképe: a kiadó főszerkesztői is elmennek szűrésekre (Hidváry Péter, (Női Lapok szerkesztőség képviseletében) Maróy Krisztina (GLAMOUR), Kovács Tibor, (ügyvezető), Simon Izabella (EgészségKalauz.hu), Forrás Dávid (Noizz.hu)) Forrás: EgészségKalauz

Az együttműködés a kiadóvállalaton belül is megvalósul, hiszen a figyelemfelkeltő programban a Ringier Axel Springer Magyarország kiadó teljes online és print portfóliója részt vesz, így 2020-ban a Kiskegyed, a GLAMOUR, a Blikk.hu, a Blikk Nők, a Blikk Rúzs, a Noizz.hu is kiemelten foglalkozik a nők egészségének megőrzésével, az egészséges életmóddal és a prevencióval, hogy napi, heti, illetve havi szinten magyar nők millióihoz juttassa el a hasznos információkat.

[1] Az országos reprezentatív kutatást a DIALOG Egészségkommunikációs Cégcsoporthoz tartozó Qvantum Research végezte 18-65 éves női lakosság körében, 2019 decemberében.

Az éves kampány részletes tartalma a www.noiegeszsegeve.hu weboldalon olvasható.

Forrás: EgészségKalauz