Ezeket látta már?

Rostdús étrenddel a hosszabb életért!

2011.02.21. Módosítva: 2016.02.14.

A rostdús étrend hosszabb életet adhat... Az Amerikai Országos Rákkutató Intézet (NCI) szerint a rostdús étrend 22 százalékkal csökkenti a szívbetegség, a légzőszervi megbetegedések és más betegségek okozta halálozás kockázatát.

A rostok a kutatók szerint a szívbetegség, bizonyos daganatos betegségek, a cukorbetegség és az elhízás kialakulásának kockázatát is csökkenthetik. Ráadásul a rostanyag a bélmozgásokat is segíti, csökkenti a koleszterinszintet, a vércukorszintet és a vérnyomást, valamint elősegíti a fogyást, továbbá csökkenti a gyulladást.

Rostdús étrenddel a hosszabb életért!

"Az amerikaiak számára kiadott 2010-es étrendi ajánlások mindenkinek javasolják a rostdús gyümölcsök, zöldségek és teljes kiőrlésű gabonák fogyasztását" – számolt be a kutatást vezető Yikyung Park. "Az ajánlások 1000 kalóriánként 14 gramm étrendi rostot javasolnak naponta, ami napi 25 gramm rostanyagot jelent. Kutatásunk eredményei is ezeket az ajánlásokat támasztják alá, és arra utalnak, hogy a rostbevitel összefüggésbe hozható a halálozás alacsonyabb kockázatával."

A 388 122 férfi és nő adatait vizsgáló kutatásból az derült ki, hogy a legtöbb rostanyagot fogyasztó férfiak és nők 22 százalékkal kisebb valószínűséggel haltak meg a kilencéves vizsgálati időszak alatt, mint azok, akik a legkevesebb rostot fogyasztották. Ráadásul a szív-érrendszeri betegségek és a légzőszervi megbetegedések kockázata is 24 százalékkal visszaesett a legtöbb rostot fogyasztó férfiak, és 34 százalékkal a legtöbb rostot fogyasztó nők esetében.

A kutatás eredményeit az Archives of Internal Medicine február 14-i számában tették közzé.

Forrás: Medipress