Ezeket látta már?

3+1 egészséges gabona, amiket imádni fog!

egészséges, gabona, gabonafélék, köret, bulgur, árpa, zabpehely

Az alábbi gabonafélék hasznosak, nagyon könnyen elkészíthetőek, és tele vannak hasznos tápanyagokkal.

A jó diétához alaposan meg kell válogatni, hogy mit eszünk. Gyakran találkozhatunk tévhitekkel azzal kapcsolatban, hogy mi egészséges és mi nem.

Zabpehely

A zabpehely segíthet szívünk egészségének megőrzésében és koleszterinszintünk kiegyensúlyozottságának fenntartásában. A benne megtalálható nagy mennyiségű vízben oldódó rostnak köszönhetően pedig hosszú időre eltelít. Nem csak akkor fogyaszthatjuk, ha édes reggelit kívánunk, olívaolajjal és parmezánnal is isteni.

Bulgur

A bulgur tele van káliummal, B vitaminnal, kalciummal és több rost van benne, mint a barna rizsben. Használjuk bátran rizs helyett köretként, és salátákba is tökéletes választás. De ugyanúgy elkészíthető, ahogy a zabpehely, például reggelire mézzel és különféle magvakkal tökéletes választás.

Árpa

Az árpa magas rosttartalma miatt segíthet a koleszterinszint csökkentésében. Ha gyors ételt szeretnénk, a hántolt árpa a legjobb választás. Érdemes kipróbálni gombával vagy csirkével és borsóval.

+1 Kinoa/Quinoa

A kinoa igazából egy lágyszárú növény, de ugyanúgy kell elkészíteni, mint egy gabonát. Komplex fehérjét tartalmaz, vagyis megtalálható benne mind a 9 esszenciális aminosav, amelyre szervezetünknek szüksége van. Ajánlott friss citromlével ízesíteni. Finom egytálétel lehet belőle sok zöldséggel.

Szeretne egészségesen élni? Kattintson erre az oldalra, válaszoljon kérdéseinkre október 1. és november 30. között, és derítsük ki együtt, hogy mitől lesz fittebb a magyar!

Olvasta már?

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!

Forrás: egeszsegkalauz.hu