Lúgosító és savasító ételek

#lúgosító ételek #lúgosítás #magas húgysav #savasító ételek
2021.06.06.
Lúgosító és savasító ételek

Mit egyen, akinek magas a vérében a húgysavszint? Válaszol ez orvos.

"Mivel magas a húgysavam, mindig keresgetek az interneten róla. Járatok egy pár hírlevelet és sajnos nem egyértelműek, ez egyik cikk azt írja lúgosít pl. a citrom, máshol azt írja, ne egyen savasító ételt pl a citrom, meg több ilyen hasonlóval találkoztam.

Ezért kérném a segítséget, egy listát vagy egy biztos forrást ahol megtalálom. Szívességüket előre is köszönöm!" - kérdezte egyik olvasónk.

Az orvos válasza:

A levelében kérdezett savas és lúgosító hatású ételekkel kapcsolatos közlünk itt egy rövidebb összefoglalást, reméljük, hasznos lesz Önnek. Dietetikusok szerint a lúgosító étrend a napi 10-12 x 2dl citromos víz (minden pohár vízben 1 evőkanál citromlével) elfogyasztásával lesz csak teljes.

Savasító ételek

Húsok és húskészítmények: leginkább a vörös húsok (marha, sertés) és a feldolgozott hústermékek (kolbász, virsli, szalámik, füstölt termékek), kisebb mértékben a csirke, pulyka, halak. Ide tartozik mindenfajta édesség és cukros étel-ital, a csokoládé is, valamint a péksütemények.

Tej, tojás: tejföl, sajt, túró, tej, vaj, jégkrém, gyümölcsös joghurt, tojás.

Gabona: búza, rozs, árpa, rizs, kukorica, hajdina, zab, spagetti, tészta, teljes kiőrlésű és finomliszt, pékáruk.

Zöldségek: spárga, gomba, torma, karalábé, rebarbara, savanyú káposzta, borsó, lencse, szárazbab.

Italok: sör, bor, cukros üdítők, kóla, kávé.

Lúgosító ételek

Tejtermékek: savó.

Zöldségek: karfiol, brokkoli, padlizsán, zeller, spenót, paradicsom, cukkini, friss bab, fejes saláta, cikória, káposzta, kelkáposzta, kelbimbó, kömény, paprika, petrezselyem, tök, tengeri alga, lucerna, szójabab, retek, hagyma, uborka, spárga, répa, burgonya, cékla, sütőtök, zöldbab. Kiemelten előnyösek lúgosításra a hüvelyesek (bab, borsó, lencse, csicseriborsó).

Gabona: köles

Italok: ásványvíz, ionizált lúgos víz, gyógyteák

Gyümölcsök: citrom, narancs, ananász, banán, kivi, cseresznye, meggy, alma, körte, szőlő, mazsola, eper, görögdinnye, sárgabarack, őszibarack, fekete ribizli, mogyoró, mandula, lenmag, tökmag.

Fűszer: lúgosító folyékony só, kelta só, pirospaprika, Cayenne bors, fokhagyma, gyömbér, hagyma

Jó egészséget kívánunk!

Forrás: EgészségKalauz