Ezeket látta már?

Neuromarketing: a jövő piackutatása...

Életmódorvoslás
2010. április 07. 13:14
Módosítva: 2015. november 04. 13:49

Minden fejben dől el, ezért a vállalatok már nagyon kíváncsiak, hogy termékeik vásárlói fejében vajon mi járhat – a technológia pedig a cégek kezébe adhatja a titkot.

A legújabb marketing kutatások már közelebb állnak a biológiához és az orvostudományhoz, mint a közgazdaságtanhoz. A neurológiai piackutatás új módszere ugyanis tényleg azt vizsgálja, mi jár a fejünkben – a megkérdezettek már nem kérdőíveket töltenek ki, hanem reklámokat néznek, miközben a fejükön olyan speciális műszert viselnek, amely képes feltérképezni a reklámok által keltett agyi aktivitás jellemzőit feltérképezni.

A kutatáshoz nincs is szükség semmilyen félelmetes eszközre, a piackutatás résztvevőit ugyanis a neurológusok által rutinszerűen használt EEG, azaz elektroenkefalográffal, az agy elektromos impulzusait rögzítő készülékkel vizsgálják. A kísérleti neuro-piackutatást végző cég, a Neurofocus Europe szekemberei szerint a vizsgálati módszer, akárcsak a gyógyításban, a piackutatásban is azzal a módszerrel világít majd rá bizonyos jellemzőkre, hogy a több emberen elvégzett vizsgálatok eredményeit összehasonlítják és az egyezéseket, valamint a különbözőségeket elemzik.

Minél több emberrel végzik el a teszteket, annál pontosabb képet kapnak majd a valóságról, azaz arról, melyik reklám mozgósított több embert, esetükben melyik agyterületeket befolyásolta, és ebből következtetni lehet arra, vajon sikeres marketingeszköznek tekinthető-e az adott hirdetés.A vizsgált reklámfogyasztók esetében az agyhullámok három fő területre osztva jelennek meg a kutatók előtt: a figyelem, az érzelem és az emlék területeire, majd ezekből speciális algoritmusok segítségével képesek megállapítani, hogy az adott reklám melyik jelenete gyakorolta az alanyra a legnagyobb hatást.

A neuro-marketing úttörő ágazat, jelenleg, az ilyen módszereket is alkalmazó cégek száma nem túl magas, de sokan ezt tartják a marketing-kutatások jövőjének. Vannak azonban olyanok, akik szerint ez sem lesz mindenható kutatási stratégia, hiszen azt kétség kívül lehetséges megállapítani, melyik reklám tetszett a fogyasztóknak, de ahhoz a neuro-marketing sem visz majd közelebb, hogy előre jelezhető legyen, milyen terméket fognak leemelni a polcokról a vásárlók.

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben , a Facebook-on, az Instagramon vagy a X-en, Tiktok-on is!

Forrás: Medipress
# diagnózis # életmód

TÜNETKERESŐ

pulzus ikon

Milyen betegségre utalhatnak a tünetei?

keresés

Keresés, pl. fejfájás

Írja be a keresőmezőbe a tünetet vagy kattintson a testmodellen arra a testrészre, ahol a tüneteket észleli.

emberi test ábra

Mi a tünetkereső?

Ingyenes tünetellenőrző, ami percek alatt segíthet beazonosítani a problémáját!

Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához
Tünetkereső illusztráció Tünetkereső Orvos válaszol illusztráció Orvos válaszol Gyógyszerkereső illusztráció Gyógyszerkereső Kalkulátorok illusztráció Kalkulátorok

Extra ajánló

Értesüljön legújabb híreinkről hírlevelünkből

Legnépszerűbb

egészségkalauz logo

TÜNETKERESŐ

pulzus ikon

Milyen betegségre utalhatnak a tünetei?

keresés

Keresés, pl. fejfájás

Keresés