Ezeket látta már?

Betegút a 21. században: új megoldással bővülhet a hazai digitális egészségügyi ellátás

új megoldással bővülhet a hazai digitális egészségügyi ellátás

A digitális felületeken sokkal több információ elérhető a betegek és az egészségügyben dolgozók számára.

A hazai digitális egészségügy ellátás fejlesztésében fontos pillanat volt, amikor 2021-ben, a Roche Magyarország társadalmi felelősségvállalása keretében megalapított “A Magyar Személyreszabott Egészségügy Fejlesztéséért” Alapítvány (SzEFA) az általa fejlesztett Betegút Menedzsment (Dr. BetMen) szoftvert térítésmentesen átadta a magyar állam részére. A szoftvert, amely azóta kórházak, betegek és kormányzati szereplők bevonásával, különféle pilotok keretében fejlődött tovább, immár készen áll a való életben történő integrált használatra, vagyis létrejött a Dr. BetMen V.2. verzió.

A bevont kórházak dolgozóinak és betegeinek visszajelzései alapján készült el a Dr. BetMen V.2. verziója és az ahhoz kapcsolódó betegút-stratégia, melyet az alapítvány a napokban átadott a Belügyminisztériumnak, ezáltal a magyar államnak. A közeljövőben beépülő új szolgáltatásoknak köszönhetően a digitális felületeken sokkal több információ elérhető a betegek és az ellátásban résztvevő dolgozók, orvosok, asszisztensek, koordinátorok számára, ami segít a tervezhetőségben.

“A Dr.BetMen tovább erősítheti az egészségügy azon képességét, hogy növelje a bizalmat az ellátórendszer szereplői és a betegek között, azáltal, hogy lehetővé teszi a kezelések tervezhetőségét, nyomonkövethetőségét, átláthatóságát és a szereplők esetalapú kommunikációját. A rendszer valós idejű kommunikáció mellett az egyes kezelések előtt e-mailes értesítést küldhet az időpontról, helyszínről, arról, hogy a páciens hogyan érkezzen, mire számíthat. Az is látható lehet a rendszerben a betegek számára, hogy az egyes kezelési, ellátási lépések mit jelentenek, illetve milyen időbeliségben követik egymást az adott ellátási protokoll szerint" - mondta Dr. Molnár-Gallatz Zsolt, a SzEFA elnöke.

A szoftver képes arra, hogy a betegek pontosan nyomonkövethessék, hogy mi, mikor és hol fog velük történni, ami egyszerre fokozza a hatékonyságot és betegség esetén a mentális terheket is enyhíti. A kapcsolattartás a kezelőorvossal szintén újdonsága lehet az egyesült felületnek, ahol chat-en a beteg is elérheti az orvost és fordítva, biztosítva ezzel tudást a mellékhatásokról, állapotváltozásról, sőt rövid kérdőív keretében átfogó visszajelzés is megvalósítható. Mindez azt jelenti, hogy ellátás felelőse, aki ismeri a beteg útját, tématerületeit, közvetlenül elérhető a beteg számára.

“Rövidebb távon így jelentős kapacitásások szabadulhatnak fel az ellátórendszerben a fejlesztésnek köszönhetően, hiszen kikerülnek felesleges lépések, információs és adathiányok a betegútból. Mindez azt is lehetővé teszi, hogy a figyelmünket a prevencióra irányítsuk, ami hosszabb távon csökkenti majd a betegek számát. A további fejlesztések ebbe az irányba hamarosan elkezdődnek” - mondta Dr. Takács Péter, a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára.

“Néhány éve még elképzelhetetlen volt, hogy integrált, reszponzív, digitális rendszert tegyünk elérhetővé a lakosság számára, ez már közvetlenül előttünk áll. Ez a rendszer jelentősen növeli az adatok minőségét és mennyiségét, támogatva az erre épülő adatvezérelt egészségügy kialakítását és a betegellátás színvonalának további emelését” - hangsúlyozta Dr. Kádár Magdolna Katalin, a Belügyminisztérium Egészségügyi Fejlesztéspolitikai Főosztályának Főosztályvezetője.

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en, Tiktok-on is!

Forrás: EgészségKalauz
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához