Hirdetés

Hasmenés hetente egyszer

#EgészségKalauz
2017.03.31. Módosítva: 2018.05.24.
Hirdetés

Kérdés:

Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr!

Az elmúlt pár hétben azt tapasztaltam, hogy hetente egyszer (és hétvégére esik mindig) hirtelen, előzmény nélkül kezd el csikarni a hasam és megy is hasam. Ez elég kellemetlen, mivel akár utazás, mozi stb. helyen is előfordulhat. Ezeket a tüneteket már egy hasmenés elleni gyógyszer megszünteti. A hét többi napján lassan visszaáll a normális székletem, ám a gyógyszer bevétele után székrekedés van tőle. A székrekedés egyébként jellemző volt rám mindig is.

Az ételek, amiket fogyasztok szinte minden nap ugyan az (pl. minden reggel iszom tejet).

Kérdésem lenne, hogy mi a teendőm? Elég vajon egy probiotikumos kúra vagy keressek fel szakembert a problémámmal?

Válaszát előre is köszönöm!

Egy 25 éves nő

Hirdetés

Válasz:

Tisztelt Kérdező!

A hasmenés valóban lehet pusztán egyes gyógyszerek nemkívánatos mellékhatása. Például amikor antibiotikum szedésére kerül sor valamelyik kimutatott fertőzés kezelése során, a bevitt antibiotikum hatóanyaga oly módon zavarja meg a normális bélflóra működését, hogy azt a legtöbb esetben javasolt probiotikummal kezelni. Tej rendszeres ivása azonban egyes alkalmakkor önmagában is hasmenést válthat ki nem teljesen ép bélműködés esetén, ezért mindenképpen alaposabb és személyre szabott gasztroenterólogiai (gyomor-bélrendszeri) kivizsgálásra lehet szükség. Feltétlenül keresse fel háziorvosát a további vizsgálatok elindítása érdekében, szakintézeti vizsgálatokhoz szükséges beutalót is ő adhat csak!

A hirtelen kialakult hasmenést gyorsan megállító szerek rendkívül hasznosak az adott esetekben, azonban az csak tüneti megoldás. Önnél azonban nagy valószínűséggel oki kezelésre lesz szükség, ami alapjaiban fogja javítani állapotát.

Üdvözlettel: Dr. Tomcsányi Dorottya, gyógyszerész

Forrás: EgészségKalauz
Hirdetés