Ezeket látta már?

Magas vérnyomás, fejfájás

2011.06.24. Módosítva: 2015.11.04.

Kérdés: tisztelt doktor úr !

éjjelente 2 - 3 óra körül erős fejfájásra

ébredek, vérnyomásmérés után 180 - 170 körül van a

vérnyomásom, alsó érték normális. napközben elég jó,

l40 körül van . 3 féle vérnyomáscsökkentőt szedek amit

háziorvosom írt fel. betaloc, tritace és tervalon.

mit tegyek? félek agyvérzést kapok !

65 éves vagyok, olajjal főzök, naponta 1 órát gyalogolok,

ha esik ha fúj . flóra margarint eszek. 38 évesen nagy

nőgyógyászati műtéten estem át, fél pajzsmirigyem van,

nincs epehólyagom, de van postmenopausalis oszteoporó

zis miatt 51 % os csontvesztésem, ami miatt FOSAVANCE

tablettát és 1000 mg kalciumot szedek. uj , fiatal háziorvost

kaptunk, a tervalont már ő vezette be. azóta nem olyan erős

az éjjeli fejfájás, de 160 - 150 körül van minden éjjel.

mit tehetnék

tisztelettel

Válasz:

A leírtak alapján elég jelentős volt ez a vérnyomáskiugrás...

Az életmóddal kapcsolatos dolgokkal egyet lehet érteni, a fizikai aktivitás, és a telítetlen zsírsavak (növényi olajok) használata helyes.

A magas vérnyomására kapott hármas kombináció szerei mind más úton hatnak (béta-blokkoló, ACE-gátló és ARB) tehát ez jónak mondható, mivel a hatásuk összegződik, de a kisebb egyedi dózisok miatt kevesebb mellékhatás várható.

A koleszterinszintet lenne érdemes még megvizsgálni, tehát ha az magasabb (főleg az LDL-érték) akkor azt is kezelni kellene, ha nem - akkor nem szükséges.

A magas vérnyomás helyes kezelése már önmagában is védhet a szív-érrendszeri, és agyi "események" bekövetkezése ellen.

A csontritkulás kezelése szintén fontos, ahogy jelezte is.

Jó egészséget kívánok!

üdvözlettel:

Forrás: EgészségKalauz