Ezeket látta már?

Szteroid adás vállfájdalomra

2010.09.30. Módosítva: 2015.11.04.

Kérdés: Tisztelt Doktor úr!

Öt hónapja tartó vállfájdalmamra most Hydrocortison+ lidocain injekciót kapok, hetente egyet, három héten át. Alig javulok.

Nem kéne sűrűbben kapnom?? Kérhetem??

Köszönöm a választ!

Válasz:

Amennyiben tisztázásra került a vállfájdalmának pontosabb diagnózisa, tehát hogy gyulladásos, kopásos eredetű, nyilvánvalóan a reumatológus szakorvos rendelte Önnek ezt a terápiát, amelyben szteroid és helyi érzéstelenítő szer kombinációja szerepel.

A fájdalmat kiváltó ok esetleg nem maradt fenn? (banálisnak tűnik pl. állandó huzatos helyiség, vagy egyéb károsító külső tényező).

A szteroid injekció szisztémásan hat, egyéb működésekre is a szervezetben, és minél többször adják, annál nagyobb lehet az esély káros mellékhatások kialakulására (hosszabb terápiát követően esetlegesen csontritkulás, cushingoid arc stb.). Tehát a szteroidok adásával meglehetősen megfontoltan kell bánni - pont a beteg érdekében.

Jó egészséget kívánunk!

üdvözlettel:

Forrás: EgészségKalauz