Ezeket látta már?

Csak pár órát alszik éjjel? Magnéziumhiánya is lehet

álmatlanság, gyakori ébredés, alvászavar, vérnyomás

Van, amikor a kialvatlanság hátterében magnéziumhiány áll.

A magnézium hiánya számos különböző tünettel társulhat, ennek oka az, hogy ez az ásványi anyag több mint 300 enzimatikus folyamathoz kapcsolódik a szervezetben.

A magnéziumhiány tünetei

1. Fájdalmas izom- és lábszárgörcsök

A magnéziumhiány leggyakoribb jele, a sokszor éjszaka jelentkező izomrángás vagy lábszárgörcs. A kor előrehaladtával vagy rendszeres sportolás esetén a lábszárgörcsre való hajlam növekszik.

2. Izomfeszülés

Az izmok feszülése a test fokozottan feszült állapotát jelzi és rendszerint a stresszel és az idegességgel függ össze.

3. Fejfájás, migrén

A szervezet alacsony magnéziumszintje az izom- és idegrostok túlérzékenységéhez vezet. A következmény a váll és a hát merevsége, amely fejfájást, migrént okozhat.

4. Szívritmuszavar, magas vérnyomás

A magnézium jelentős szerepet játszik a szív működésében. A hirtelen szívhalál kiváltó oka is lehet a túlságosan alacsony magnéziumbevitel.

5. Alvásproblémák

Elhúzódó és súlyos magnéziumhiány krónikus fáradtságot, alvatlanságot, szorongást és depressziót okozhat.

A magnéziumhiány okai

A magnéziumhiány oka lehet az egyoldalú táplálkozás, a túlzott kávé- és alkoholfogyasztás, valamint a különféle diéták.

Emellett megnövekedett fizikai tevékenységeknél és sportoláskor a test az erős izzadás miatt több magnéziumot használ, illetve veszít. Ezekben az esetekben a magnéziumot sürgősen pótolni kell.

Magnéziumpótlás: miből és mennyit?

A magnézium adagolása nagyon lényeges. Az ideális napi magnéziumbevitel 375mg, de a szervezet igénybevételétől függően ez akár 600 vagy 900 mg is lehet, ennek mennyiségét érdemes szakorvossal egyeztetni. Fontos, hogy a magnéziumot jól felszívódó, szerves magnéziumsó formájában juttassuk be szervezetünkbe.

Olvassuk el, hogy az adott készítmény milyen vegyület formájában és mennyi magnéziumot tartalmaz, és válasszuk a szerves, például magnézium-citrátot tartalmazó étrend-kiegészítő készítményt. Miért? Mert a magnézium-citrát nem a gyomorban, hanem a vékonybélből szívódik fel, biztosítva ezzel a lassú, egyenletes felszívódást és azt, hogy nincs káros, gyomorsavcsökkentő hatása.

Olvasta már?

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!

Forrás: EgészségKalauz