10 tipp a hátfájás ellen

#hátfájás #Mozgásszervi betegségek #fájdalom #derékfájás
2019.07.20.

Már mindent kipróbált és még mindig kínozza a hátfájás? Próbálja ki Dr. Norman Marcus, a New York-i Egyetem Orvosi Kara izomfájdalmakat kutató orvosának tanácsait.

Élete folyamán minden ötödik amerikai szenved hátfájástól, ez az orvoshoz fordulás leggyakoribb oka. Íme Dr. Marcus tippjei:

  1. Igenis számít, miben alszunk. Forgolódjunk éjszaka és dobjuk ki a süppedős matracunkat.
  2. Ne úgy olvassunk vagy tévézzünk az ágyból, hogy meg kelljen emelnünk a fejünket, mivel az ehhez használt izmok is nyaki fájdalmat okozhatnak.
  3. Ne üljünk sokáig egy helyzetben, mivel az megterhelő a gerinc izmai számára, inkább váltogassuk azt.
  4. Ha valahol, például színházban sokáig kell egy helyben ülnünk, tegyük keresztbe lábainkat, ezzel megmozgatjuk a hát és a csípő izmait.
  5. A háztartásban gyakran használt dolgokat tartsuk könnyen elérhető polcokon, ezzel csökkenthetjük a hajolgatást és a nyújtózkodást.
  6. A férfiaknak nem tanácsos pénztárcájukkal a farzsebükben ülni, mert ez is krónikus hátfájdalmat okozhat.
  7. Lehetőleg ne emeljünk sűrűn nehéz dolgokat, ha érezzük, hogy nem bírjuk, kérjünk segítséget!
  8. Ha mégis fel kell emelnünk egy nehéz tárgyat, hajlítsuk be térdünket és csípőnket, tartsuk a tárgyat a testünkhöz közel, hogy a láb izmai viseljék a nagyobb terhet.
  9. Télen, hólapátolás előtt bemelegítésképpen tegyünk egy rövid sétát. Mivel a hó nehéz tud lenni, használjunk kisebb lapátot a terhelés csökkentésére.
  10. Nőként próbáljuk meg terhesség után visszanyerni eredeti súlyunkat és erősíteni a hát, valamint a has izmait.
  11. Emellett az is fontos, hogy ne tegyük az íróasztalra a számítógép billentyűzetét, az ideális helyzet az, amikor lefelé kell nyúlnunk a billentyűzet után, ezzel elkerülhető a nyak, a váll és a hát fájdalma.
Forrás: Medipress