Ezeket látta már?

7 lépés az egészséges szívért

2016.04.05. Módosítva: 2016.04.05.

A diétától a testmozgáson át a koleszterinig az amerikai AHA egészségügyi szervezet a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának 7 kulcstényezőjére hívta fel a nyilvánosság figyelmét.

Az AHA (Amerikai Kardiológus Társaság), 7 egyszerű lépésre hívta fel a nyilvánosság figyelmét, amelyekkel a szív- és érrendszeri panaszok kialakulásának kockázata csökkenthető. A Circulation szaklapban megjelent cikkben az AHA az alábbiakat javasolja az ideális szív- és érrendszeri egészségi állapot fenntartásához:

7 lépés az egészséges szívért
  • Dohányzásmentes életmód, vagy legalább egy éve elhagyott dohányzás.
  • Egészséges testtömeg-index (BMI)
  • Testmozgás, minél több, annál jobb. A legújabb adatok szerint legalább heti 150 percnyi könnyebb testmozgás, vagy 75 percnyi erős testedzés szükséges az egészségünk megőrzéséhez.
  • 120/80-as érték alatti vérnyomás
  • Éhgyomorra a vércukorszint kevesebb, mint 100 mg/dl
  • A koleszterinszint kevesebb mint 200 mg/dl
  • Egészséges étrend az egészséges étkezés 4 vagy 5 alapelemével.

Egy 2000 kalóriás étrend esetén ezek a következők: naponta gyümölcs és zöldség; hal, hetente kétszer; naponta, rostban gazdag magvakat tartalmazó élelmiszerek; a nátriumbevitel naponta ne legyen több 1500 mg-nál; hetente maximum 1 liter cukros ital.

Az AHA azt reméli, hogy a 7 kulcstényezőre épülő 7 egyszerű lépéssel az amerikaiak szív- és érrendszeri egészségét 2020-ra 20%-kal tudják javítani, illetve, ezzel együtt a szív- és érrendszeri megbetegedések, valamint a stroke (gutaütés) előfordulását is 20%-kal tudják majd csökkenteni.

Forrás: Medipress