Mindenki ezt nézi most!

Szívünk Napja - és a szívbarátok... (videóval)

Még néhány szó a Szív Világnapja kapcsán...

Ma reggel, az egyik kereskedelmi tévében rövid beszélgetés volt Dr. Merkely Béla kardiológus professzorral, és Barabás Évi műsorvezetővel a vasárnapi, városligeti "Szívünk Napja" rendezvény kapcsán.

Szívünk Napja - és a szívbarátok... (videóval)

A riporterek arról kérdezték őket, nyilvánvalóan, miért is fontos ez a téma, mit tehetünk, és hogy milyen programok várják majd a résztvevőket.

Merkely professzor hangsúlyozta, hogy igen rosszak szív- érrendszeri szempontból a magyar statisztikai adatok, magas a koronáriabetegség, az infarktusok, a stroke-ok száma, és sajnálatosan az ezekben elhunytak éves aránya is.

Teljesen egyértelmű, hogy nemcsak szakmai, de nagyközönségi szinten is tenni kell ennek javítására.

Ezért vannak a szűrőnapok, és ezért rendezik immár tizedik éve a "Szívünk Napjá"-t is, hogy minél jobban, ha tetszik "minél hangosabban" felhívják, felhívjuk a figyelmet arra, hogy nem akkor kell a betegséggel foglalkozni, amikor már igencsak előrehaladott tünetei vannak, hanem sokkal korábban, tehát a megelőzésre kell fektetni a hangsúlyt.

Barabás Évi arra hívta fel a nézők figyelmét, hogy a rendezvényen a mozgás fontosságát fogják külön is kiemelni, "tessék felállni az íróasztalok mellől", "mindent ülve intézünk, egész nap...". Saját példáját is említette, hogy az utóbbi években egyre inkább érezte az állapotromlást, ezért kezdett újra futni...

Valóban, , vannak olyan tényezők, amelyeket befolyásolhatunk, ilyen a testmozgás, a dohányzás kerülése, az egészséges/ebb táplálkozás, az életmódbeli változtatások, legalább próbáljuk meg!

Kezdjünk el mozogni, sétáln, kocogni, biciklizni, korcsolyázni, ki mit szeret, de a fizikai aktivitás igen sokat számít. Még a betegeknek is - nemhogy az amúgy még egészségeseknek...

Szívünk védelmében... tekintse meg a videót!

A mellékelt videón magyar kardiológus professzorok beszélnek egy korábbi alkalommal minderről, a betegségekről, és a megelőzés fontosságáról.

Forrás: EgészségKalauz