A top 5 bőrszépítő étel

#diéta #életmód #szépségápolás
2017.01.20. Módosítva: 2017.01.24.
A top 5 bőrszépítő étel

Talán bele sem gondolunk, hogy évente hány milliárdot költünk bőrápolási termékekre, fiatalító, ránctalanító krémekre, hiszen a cégek örök fiatalságot ígérnek termékük használóinak. A legtöbb kutató, aki nem érdekeltek a szépségiparban, egyetért abban, hogy a fiatalító krémek mögött álló valós tudomány kevesebb, mint gondolnánk.

Mint oly sok más, az egészségünket érintő tényező, a szépség is inkább az életmódunkkal függ össze, és nem azon múlik, hogy mennyit költünk különböző termékekre. A szép bőr hasonló dolgokkal érhető el, mint az egészséges szív, az ideális testsúly, vagy a jó közérzet és általánosságban a jobb minőségű élet. A recept tehát egyszerű; rendszeres testmozgás, elegendő pihenés, és helyes táplálkozás. Lássuk ez utóbbi hogyan valósítható meg a gyakorlatban.

Tengeri ételek

Mit tartalmaz? Omega-3 zsírsavak, cink

Hatása: Ragyogó, sima és tiszta bőr

Bizonyára mindenki hallotta már, hogy a rendszeres halfogyasztás nagyon egészséges, ez a mediterrán diéta egyik alapja. Egyes halak, mint például a lazac, makréla, busa és a kagyló különösen jót tesznek a bőrnek.

Az omega-3 zsírsavak fogyasztása csökkenti a bőrszárazságot és a gyulladásos folyamatokat, melyek által a bőr gyorsabban öregszik. Kutatásokkal is alátámasztott tény, hogy a túl kevés omega-3 zsírsav bevitel hozzájárulhat a gyulladásos megbetegedések, mint például az ekcéma és a pikkelysömör kialakulásához. Ezek a zsírsavak továbbá megakadályozzák, hogy lerakódások képződjenek az érfalakon, így a megfelelő keringés fenntartásával hozzájárulnak a bőr egészségéhez.

A cink segíthet a pattanások elleni harcban, továbbá elősegítik az új sejtek keletkezését, amitől bőr üde és fiatalos lesz.

Citrusfélék

Mit tartalmaz? C-vitamin

Hatása: Feszes, sima bőr

A C-vitamin a bőrápoló krémek nagy részében biztosan megtalálható. Szerepe a kollagén termelésben van, ez a fehérje adja a bőr struktúráját. A felgyorsuló kollagén lebontás – amely jellemzően 35 éves kor körül indul be– megereszkedett bőrt eredményez. A C-vitaminban gazdag ételek fogyasztása, mint a citrusfélék, kivi, acerola, paradicsom, paprika, segíthetnek a bőr feszességének megtartásában és a ráncok megelőzésében.

A C-vitamin hatásos gyulladáscsökkentő, mivel antioxidáns tulajdonságai révén semlegesíti a sejtkárosító, idő előtti öregedést okozó szabad gyököket (igen reaktív oxigén molekulás)

Piros és zöld színű zöldségek

Mit tartalmaz? Béta-karotin

Hatása: Sima és ragyogó bőr

A bőr testünk legnagyobb szerve. Belátható tehát, hogy ami jót tesz a testünk egészének, az egyúttal a bőrünkre is előnyös hatással van. A táplálkozást tekintve pedig aligha találunk jobbat a zöldségeknél. Ezek közül is kiemelkedőek a narancssárga, piros és zöld színű zöldségek, mint a sárgarépa, sütőtök, spenót, kelkáposzta.

A piros és narancssárga zöldségek béta-karotint tartalmaznak, amely az A-vitamin elővitaminja. Szintén antioxidáns hatású, véd a sejtkárosodás és a bőr korai öregedése ellen. Az A-vitamin további bőrszépítő hatása, hogy a pattanások ellen is igen hatásos, számos akné elleni gyógyszerben megtalálható.

A spenót és egyéb zöld leveles zöldségek A-vitamin tartalma is kiemelkedő.

Fontos azonban megjegyezni, hogy az A-vitamin a zsírban oldódó vitaminok közé tartozik, így fennállhat a túladagolás veszélye. Ezért szerencsésebb a vitaminokat a táplálékkal és nem vitaminkészítményekkel bevinni.

Olajos magvak

Mit tartalmaz? E-vitamin

Hatása: Puha, fiatalos kinézetű bőr

Mint a listán szereplő számos egyéb étel, az olajos magvak bőrszépítő hatása is a bennük található antioxidánsoknak köszönhető. Az E-vitamin szintén igen hatásos a bőr öregedését okozó szabadgyökök ellen. Továbbá úgy tűnik, segíti a bőr hidratáltságát megtartani, enyhíti a bőrszárazságot.

Sőt, szelénnel párosítva kölcsönösen erősítik egymás jótékony hatását. Pár szem mandula és egy kis szelénben gazdag túró keverékéből kiváló bőrszépítő étel készíthető.

A mandula, pisztácia és dió emellett nagyobb mennyiségben tartalmaz még omega-3 zsírsavakat.

Teljes kiőrlésű gabonák

Mit tartalmaz? Rutin és B-vitaminok

Hatása: Tiszta és hidratált bőr

A teljes kiőrlésű gabonák fogyasztása számos pozitív egészségügyi hatással jár, ezek egyike a szép bőr. A hajdina például kiváló rutin forrás, amely antioxidáns hatású. A búzacsíra pedig biotint tartalmaz, amely a többek között a zsíranyagcseréhez nélkülözhetetlen. Hiánya esetén bőr kiszárad és pikkelyessé válik.

Általánosságban elmondható, hogy a teljes kiőrlésű gabonák fogyasztása feldolgozott gabonák helyett, javít a bőr összképén. A finomított szénhidrátok bevitele után a vér inzulinszintje hirtelen megemelkedhet, amely hozzájárul az akné kialakulásához. Ha a palacsintát fehér liszt helyett ezentúl hajdinalisztből készítjük, azzal nem csak a pattanásokat előzhetjük meg, de a diabétesz kialakulásának esélyét is csökkenthetjük.

Nos, láthattuk, hogy a hajdina, a narancs, a spenót és a lazac milyen jót tesznek bőrünknek, de a gyönyörű bőr eléréséhez nem szükséges különösebb diétát tartani. Ha a testünk egészséges, akkor a bőrünk is az lesz. Táplálkozzunk változatosan, mozogjunk és amennyire lehet, kerüljük a stresszt.

Forrás: http://ealth.howstuffworks.com

Forrás: EgészségKalauz