Ezeket látta már?

Először rendezik meg az év betegbarát szolgáltatója versenyt

Hírek
2023. április 11. 22:04
magánegészségügy, magápraxis, magánszektor,Top30

Jobban bíznak és többen választják azokat a magánegészségügyi szolgáltatókat, amelyek a betegközpontú ellátást nyújtanak – derült ki a betegbarát projekt reprezentatív felméréséből.

Ezért a betegbarát projekt idén először versenyt indít, amelyben eldől, mely magánegészségügyi szolgáltatók nyújtják Magyarországon 2023-ban a legjobb betegközpontú ellátást. A szolgáltatók a tervek szerint a jövőben minden évben megmérettethetik magukat. A verseny győztesei elnyerik szolgáltatási kategóriánként Az Év Betegbarát Szolgáltatója címet, amelyet 3 évig birtokolhatnak.

Mindössze néhány hónapja, tavaly decemberben indult el a betegbarát projekt, amely rendhagyó kezdeményezés, ugyanis nem a magánegészségügyi szolgáltatók egészségügyi ellátásának orvosszakmai színvonalát kívánja mérni. Azzal szembesíti ugyanis a szolgáltatókat, hogy a betegek döntéseihez nem elég a kiváló orvosi ellátás. Ennél többet, betegközpontú, a betegekre odafigyelő, kényelmes, sokszor személyre szabott szolgáltatást várnak.

Mit mondanak a betegek?

A projekthez készült reprezentatív felmérésből kiderült, hogy azok a szolgáltatók, amelyeket a betegek betegbarátnak tartanak, lényegesen jobb eséllyel szereznek ügyfeleket, mint azok, amelyikről nem ez a véleményük. Ezt a korrelációt a megkérdezettek három kérdésre adott válasza is alátámasztotta. Azok a magánegészségügyi szolgáltatók, amelyek az átlagosnál jobban képesek arra, hogy kihasználják ismertségüket, azaz ismertségükre támaszkodva több ügyfelet szereznek, a páciensek véleménye szerint az átlagosnál betegközpontúbb ellátást kínálnak. Ez az esetek 71,4 százalékában igaz.

Azok magánegészségügyi cégek, amelyeket az átlagosnál több ügyfél venne elsőként számításba, amikor szolgáltatót választ, a páciensek véleménye szerint az átlagosnál szintén barátságosabb ellátást kínálnak. Ez az esetek 66 százalékában igaz. Azok a magánegészségügyi szolgáltatók, amelyeket az átlagosnál több ügyfél venne számításba, amikor szolgáltatót választ – ha nem is elsőként, hanem például másodikként –, a páciensek véleménye szerint szintén az átlagosnál betegbarátabb ellátást kínálnak. Az esetek 62,5 százalékában ez a helyzet.

„Az emberek tehát jobban bíznak azokban a cégekben, amelyekről azt gondolják, hogy betegközpontú szolgáltatást nyújtanak. Ennek következtében a többen választják ezeket, amikor egészségügyi ellátásra van szükségük. Ezért hívtuk életre a betegbarát kezdeményezést.” – mondta Vaszary Ádám alapító.

Elindult a verseny

A betegbarát projekt szakmai hátterét többek között a rendszeres reprezentatív kutatások és visszamérések biztosítják majd. A második pillér a magánegészségügyi szolgáltatók éves versenyének megrendezése, a harmadik a várhatóan 2024-től induló „Minősített Betegbarát Szolgáltató” kezdeményezés. Ez a betegközpontú szolgáltatást igazoló minőségbiztosítást fog kínálni a magánegészségügyi vállalkozásoknak, így a betegek transzparensen összeállított listáról választhatnak.

„Az Év Betegbarát Szolgáltatója címért folyó versenyben a zsűri számos szempont alapján fogja minősíteni az egészségügyi szolgáltatók betegközpontú kezdeményezéseit. Ezzel visszajelzést kíván adni arról, hol tartanak betegközpontú ellátásában. Emellett a közvéleményt is tájékoztatni szeretnénk arról, mit tudnak felmutatni a szolgáltatók a betegközpontú ellátásban. A zsűriben a magyar egészségügyi szakma kiemelkedő, közismert szakemberei, egyetemi kutatók, vállalatvezetők és kommunikációs szakemberek foglalnak helyet” – emelte ki Vaszary Ádám.

Hozzátette: „A rövid idő ellenére a mostani számok is impresszívek, a projekt az indulás óta ugyanis több mint nyolcmillió embert érhetett el a sajtóban megjelent tájékoztatóival. Másik oldalról pedig a rövid idő ellenére közel 240 egészségügyi szolgáltatóval vettük fel közvetlenül a kapcsolatot. Több mint harminc egészségügyi szakember fogadta el a projekt célkitűzéseit és jelezte, hogy részt kíván venni a projekt tevékenységében”.

Verseny a betegek érdekében, akár ingyenes nevezéssel

A betegbarát projekt kezdeményezői szerint a versennyel elsősorban a Magyarországon működő magánegészségügyi vállalkozások szakmai és gazdasági érdekképviseletét akarják szolgálni. Emellett a laikus páciensek, ügyfelek, betegek tájékozódásának segítése is cél: olyan kapaszkodókat, standardokat akarnak kínálni, amelyekre támaszkodva összehasonlíthatják a szolgáltatókat. Mindezt a résztvevők akár ingyen elérhetik, ugyanis a pályázóknak az első kategóriában díjmentes a megmérettetés.

A verseny indulói a versenyszabályzatban meghatározott szempontok alapján 16 kategóriában mérhetik össze erejüket. Az egyes kategóriákban arany, ezüst és bronz díjat ítél oda a tizenhárom tagú szűri sokoldalú pontozás alapján. Ezek mellett különdíjakat is kaphatnak a versenyzők. A kategóriák: bőrgyógyászat, fogászat, foglalkozás-egészségügy, közhasznú szolgáltatás, központi orvosi ügyelet, labor/diagnosztika, magánkórházi tevékenység, magánorvosi tevékenység, mentőszolgálat/betegszállítás, otthonápolás/idősgondozás, patikai/patikalánci tevékenység, plasztikai sebészet, szemészet, szülészet/nőgyógyászat, utógondozás, egyéb egészségügyi szolgáltatás.

A zsűri két fő szempontcsoport alapján hozza meg döntéseit. Az egyik az úgynevezett „Patient Experience” szempontok csoportja. Ebben egyebek mellett értékelik, hogy az egyes szolgáltatók milyen színvonalú környezetben fogadják az ügyfeleiket. A laikusok számára érthetően, türelmesen magyarázzák-e el a betegségeket és a kezeléseket. Mennyire nyújtanak személyre szabott szolgáltatásokat, foglalkoznak-e betegeik utógondozásával. A másik, úgynevezett „Eredmények és célok” szempontcsoportban a versenyzők piaci teljesítményét vizsgálják. Ehhez az indulók jelentkezéséhez csatolt céges beszámolót veszik alapul. Az egyik fő értékelési szempont az lesz, hogy a versenyző mennyire tudta növelni szolgáltatásai hozzáadott értékét saját képességeihez viszonyítva.

A jelentkezési határidő április vége, az eredményhirdetés a nyár elején várható.

Olvasta már?

<KÖVETKEZŐ CIKK>

Egészségbiztosítási kisokos: ezek az egészségbiztosítás legfőbb típusai

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben , a Facebook-on, az Instagramon vagy a X-en, Tiktok-on is!

Forrás: EgészségKalauz
# magánegészségügyi szektor # magán orvoslás # magánegészségügyi szolgáltatók # magánegészségügyi ellátás

TÜNETKERESŐ

pulzus ikon

Milyen betegségre utalhatnak a tünetei?

keresés

Keresés, pl. fejfájás

Írja be a keresőmezőbe a tünetet vagy kattintson a testmodellen arra a testrészre, ahol a tüneteket észleli.

emberi test ábra

Mi a tünetkereső?

Ingyenes tünetellenőrző, ami percek alatt segíthet beazonosítani a problémáját!

Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához
Tünetkereső illusztráció Tünetkereső Orvos válaszol illusztráció Orvos válaszol Gyógyszerkereső illusztráció Gyógyszerkereső Kalkulátorok illusztráció Kalkulátorok

Extra ajánló

Értesüljön legújabb híreinkről hírlevelünkből

Legnépszerűbb

egészségkalauz logo

TÜNETKERESŐ

pulzus ikon

Milyen betegségre utalhatnak a tünetei?

keresés

Keresés, pl. fejfájás

Keresés