Ezeket látta már?

Eddig bírtam, visszavonulok - így reagált Schobert Norbi a GVH bírságára

Schobert Norbert csütörtök reggel kapott sztrókot /Fotó: Varga Imre

A fitneszguru megszólalt a GVH büntetése után.

– Eddig bírtam, visszavonulok. Ez a vizsgálat és az, hogy mindenféle hazugnak neveznek, most padlóra küldött, és innen már nem tudok felállni. Ez a kampány olyan most, mintha eddig végig hazudtam volna, közben a visszajelzések és a klinikai vizsgálatok szerint is százezrek életét mentette meg a rendszerem – kezdte a Blikknek Schobert Norbi, aki szerint a mostani vizsgálat nem volt véletlen.

– Valaki vette a fáradságot és több száz, a Norbi Update oldalra feltöltött videót kielemzett és jegyzetelt. Nyilván feljelentett valaki, és ezért indult a vizsgálat – tette hozzá a fitneszguru.

Az EgészségKalauz is megírta, hogy Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forintra bírságolta a céget, közölte szombaton a hivatal. A cég a termékek hatásait, összetételét, a diéták eredményességét illetően tévesztette meg a fogyasztókat. A vállalkozás együttműködött a hatósággal és elismerte a jogsértést, ezt figyelembe vették a bírság megállapítása során.

A vizsgálat feltárta, hogy a Norbi Update életmódrendszert, illetve az Update termékek népszerűsítését célzó, a forgalmazó közösségi oldalán közzétett videók több szempontból is tisztességtelennek minősültek a fogyasztókkal szemben. A GVH szakemberei 280 videóbejegyzést néztek át, és arra jutottak, hogy azok megtéveszthették a fogyasztókat a termékek összetételét, hatásait, a cég piaci pozícióját, illetve egy termék esetében annak forgalmazhatóságát illetően.

A videók megalapozatlanul hirdették az Update termékeket egészségre ható tulajdonságra, betegségek megelőzésére, kezelésére utaló állításokkal (például „elmúlik a cukorbetegség, elmúlik a magas vérnyomás”).

A megtévesztő, egészséggel kapcsolatos állítások megsértették az élelmiszerek reklámozására vonatkozó uniós szabályozást is. A posztok emellett megtévesztő állításokat tettek az Update termékek összetételével kapcsolatban (például „cukormentes, csökkentett a szénhidráttartalma”), valamint megalapozatlanul állították a cég piacelsőségét.

A videóbejegyzések jogsértően keltették azt a benyomást, hogy az Update márkához köthető táplálkozás mindenki számára alkalmas az egészségi állapot megőrzésére és a betegségek megelőzésére, elhallgatva, hogy az egyéni egészségügyi körülmények erősen befolyásolhatják a szóban forgó diéták alkalmazhatóságát. Ráadásul a megtévesztő videókkal célzott fogyasztói kör részben sérülékeny, mivel az állítások betegeket és túlsúllyal küzdőket is céloznak.

Olvasta már?

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!

<KÖVETKEZŐ CIKK>

A ChatGPT válaszai empatikusabbnak tűnnek az orvosok rövid, lényegretörő válaszainál

Mi a Tünetkereső? Ingyenes tünetellenőrző, ami percek alatt segíthet beazonosítani a problémáját!



EGÉSZSÉGKALAUZ DOSSZIÉ mappa

#vércukor

Forrás: blikk.hu
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához