Ezeket látta már?

Új terület és új piac: férfi kozmetikumok - Kínában...

Szépségápolás
2011. február 25. 15:35
Módosítva: 2015. november 04. 13:49

Egyre népszerűbbek a férfi kozmetikumok Kínában... Kínában egyre több férfi használ a szakmai előmenetele érdekében bőrápoló krémeket és öregedés elleni készítményeket. A nagy kozmetikai cégek máris szemet vetettek a hatalmas, virágzó új piacra.

A kínai férfiaknak a nyugati férfiaktól eltérően nincsenek különösebb fenntartásaik a bőrápoló termékek használatával kapcsolatban. A főként a nagyvárosokban élő legbuzgóbb vásárlók még az alapozókat, tonikokat és fehérítő krémeket is elkapkodják, amelyeket általában inkább a nők keresnek.

has-ferfi-d00000EB73c578ed888a7

Forrás: MTI


Az iparág óriásai, köztük a francia L'Oreal vagy a Niveát gyártó német Beiersdorf is óriási összegeket fordítanak a kínai reklámra és forgalmazásra, hogy meghódíthassák az ígéretes piacot, és új, személyre szabott termékeket hozhassanak létre.

Jackson Zhang, a L'Oreal kínai részlegének elnökhelyettese is arról számol be, hogy rendkívül dinamikus piacról van szó. A kínai férfiak mintegy 10 százaléka használ olyan bőrápoló termékeket, amelyeket kifejezetten a számukra fejlesztettek ki. A legjellemzőbb vásárlók a nagyvárosi szakemberek, de nem csak a Pekingben vagy Sanghajban, hanem az ennél kisebb vidéki városokban élő férfiak is.

"Amikor egy kínai férfi jövedelme nő, először egy jó karórát vásárol, aztán az elektronikai termékek következnek, majd a ruhák; ismert márkákat választanak, míg végül eljutnak a szépségápolási termékekhez" – magyarázza Zhang. "A férfiak úgy vélik, hogy a bőrápoló termékek használata előnyösebb helyzetbe juttathatja őket munkahelyükön vagy a nőknél."

Az Euromonitor piackutató cég novemberi tanulmánya azt mutatta, hogy a 2009-2014-es időszakban Kína teszi ki a férfi bőrápoló kozmetikumok piacán tapasztalt nemzetközi növekedés felét. A globális versenybe a Procter & Gamble is hamarosan beszáll. A szóban forgó öt év alatt a kínai piac a becslések szerint 28,7 százalékkal fog nőni, szemben az észak amerikai 5,7, illetve a nyugat-európai 7,9 százalékos bővüléssel.

Az Euromonitor adatai alapján 2010-ben a férfi bőrápolási termékek eladásai 30 százalékos emelkedéssel 280 millió dollárra ugrott Kínában, megelőzve Észak-Amerikát. A kínai piac néhány év alatt kifinomultabbá is vált, megjelentek a fejlettebb márkák öregedés elleni, bőrradíros és vitalizáló tulajdonságokkal rendelkező készítményei.

A pénzcsinálással elfoglalt kommunista országban a társadalmi siker vágya és a munkaerőpiac kegyetlen versenye miatt egyre több kínai férfi fordít figyelmet a megjelenésére.

"Vásárlóink főként értelmiségiek, vállalkozók, átlagon felüli jövedelemmel rendelkező magánszemélyek" – nyilatkozta Ouyang Jiale, az egyik pekingi szépségszalon fiatal vezetője. "A kínaiak azt mondják, minél jobb képet mutatsz magadról, annál több pénzt fogsz keresni."

A "metroszexuális", vagyis a külsejükkel sokat törődő heteroszexuális városi férfiakkal kapcsolatos szemlélet sokat változott az utóbbi időben.

"Amikor megnyitottam a szalont, az ide járó férfiakat néha ferde szemmel nézték. Ma már egyre többen úgy gondolják, hogy nem csak a nőknek, hanem a férfiaknak is jól kell kinézniük" – állítja Ouyang. Olyan jól megy az üzlet, hogy szűkös lett a hely a bővülő ügyfélbázis számára. Ouyang szeptemberben szeretné megnyitni nagyobb szalonját, majd később egy harmadik helyszínen újabb üzletet indítana be.

A szalon egyik helyiségében Wang, a 45 éves mérnök nyugodtan fekve várja, hogy az alkalmazott feltegye havi szokásos arcpakolását.

"Korábban sosem használtam bőrápoló krémeket. Időközben azonban javult az életszínvonalam, és most nagyobb figyelmet szentelek a bőrápolásnak" – mondja. "Jobb benyomást szeretnék kelteni másokban."

A L'Oreallal az élen több kozmetikai cég is megjelentette Kína-specifikus termékeit, például fehérítő krémjeit, amelyek rendkívül népszerűek azokban az országokban, ahol a világosabb bőr számít egzotikusnak. A L'Oreal, amely saját állítása szerint egyharmados piaci részesedéssel piacvezetőnek számít Kínában, nemrég vezette be speciálisan kifejlesztett hidratáló "faszén hab" arcradírját az országban. A mindössze 39 jüanért (kb. 1200 forintért) kapható terméknek óriási a sikere a kínai férfiak körében, bár sötétzöld színe a Nyugaton valószínűleg nem lenne túlságosan bizalomgerjesztő.

"Óriási lehetőség van a növekedésre" – véli Zhang. "A kínai férfiak kilencven százaléka még egyáltalán nem használ márkás bőrápoló termékeket."

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben , a Facebook-on, az Instagramon vagy a X-en, Tiktok-on is!

Forrás: Medipress
# általános egészségügyi téma # bőrápolás # bőrbetegség # életmód # férfi betegségek

TÜNETKERESŐ

pulzus ikon

Milyen betegségre utalhatnak a tünetei?

keresés

Keresés, pl. fejfájás

Írja be a keresőmezőbe a tünetet vagy kattintson a testmodellen arra a testrészre, ahol a tüneteket észleli.

emberi test ábra

Mi a tünetkereső?

Ingyenes tünetellenőrző, ami percek alatt segíthet beazonosítani a problémáját!

Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához
Tünetkereső illusztráció Tünetkereső Orvos válaszol illusztráció Orvos válaszol Gyógyszerkereső illusztráció Gyógyszerkereső Kalkulátorok illusztráció Kalkulátorok

Extra ajánló

Értesüljön legújabb híreinkről hírlevelünkből

Legnépszerűbb

egészségkalauz logo

TÜNETKERESŐ

pulzus ikon

Milyen betegségre utalhatnak a tünetei?

keresés

Keresés, pl. fejfájás

Keresés