Ezeket látta már?

A nagymama 8 egészségmegőrző praktikája

nagymama, egészségmegőrzés, méz, tej

Váltózuhany, tej, heti tiszta ágynemű - összegyűjtöttük a nagymama egészségmegőrző praktikáit.

1. Váltózuhany

Amilyen kellemetlen olyan hasznos a hideg-meleg váltófürdő. Mindig hideg vízzel kell befejezni és lehetőleg a comb tájékán. Hatására testileg-lelkileg egyaránt felfrissülünk, ébresztőbb még a reggeli koffein-adagnál is! Vérkeringésünk megélénkül, valamint segíti a méreganyagok távozását szervezetünkből, így bőrünkből is.

2. A tej élet, erő, egészség!

Hiába teljes tápértékű italunk a tej, felnőtt korunkra egyre ritkábban isszuk. Nincs még egy olyan étel, ami annyi kalciumot tartalmazna a halkonzerven kívül, mint a tej. Ráadásul belőle szívódik fel a legtöbb! Bővelkedik még ezenkívül többek között A- és D-vitaminban.

3. A hazai jobb, finomabb!

Mennyivel finomabbak a friss hazai zöldségek, gyümölcsök! Sóhajt fel sok idős ismerősünk. A télen megvásárolható nyári gyümölcsök ugyanis nagy valószínűséggel olyan távolságról érkeznek a magyarországi boltokba, hogy még zölden kerülnek a ládákba, ráadásul lefagyasztva. Gondoljunk csak bele: nincs ideje magába szívni a Nap erejét, hogy kibontakozzanak benne az ízhatások, a hasznos összetevők.

4. Ki korán kel, aranyat lel!

Főleg hétvégén óriási a kísértés, hogy tovább maradjunk az ágyban. A túlalvás egyrészt egészségtelen lehet, másrészt rengeteg hasznos időtől foszt meg minket. És itt ne kifejezetten a munkára" gondoljunk, hanem olyan pihentető időtöltésekre, melyekre hétközben nem vagy csak alig jut idő. Például belemélyedni egy régen vágyott könyvbe, kirándulni, úszni, sportolni, összejönni a barátainkkal, távolabbi rokonokat meglátogatni stb.

5. Inkább sétálok egyet!

Nagyszüleink valószínűleg még emlékeznek azokra az időkre, mikor a televízió műsort csak hétvégenként, majd utána csak nap közben rövid ideig sugárzott. És arról is sokat tudnának mesélni, milyen volt autó, netán ennyire sűrű tömegközlekedési hálózat nélkül eljutni bárhová. Jobban belegondolva egy-egy megállót sétálni a célállomásra néha nem tartana tovább, mint megvárni a következő buszt, villamost...Félóra mozgás mindenkinek kell, de ez miért ne lehetne éppen a séta!? Kössük össze a kellemest a hasznossal - és amikor megtehetjük: mert nem nyomasztanak a szatyrok terhei, és az időhiány – például hétvégén, járjunk gyalog, egyúttal fedezzük fel újból lakóhelyünk szépségeit.

6. A mindig friss ágynemű

Télen-nyáron, hidegben-melegben teljesen mindegy: legalább hetente cseréljünk ágyneműt. Ha nem is vagyunk kifejezetten izzadósak, valamennyi testzsír, és a bőrünk lévő szennyeződésekből is kerülnek az ágyneműhuzatra. Függetlenül attól, mennyit mosakszunk, a friss huzat szintén higiéniai követelmény. A piszkos vonzza a kórokozókat, a poratkákat, valamint az alvás közbeni légzést is megnehezíti.

7. Egy csepp méz ereje

Finom tejben, vajjal összekeverve vagy csak úgy simán kenyérre kenve, teában, süteményben... A nagyi szerint aki nem szereti, akkor is próbáljon legyűrni belőle legalább egy kanálkával naponta. Mert amellett, hogy megédesíti életünket, tartalmaz nagy mennyiségű ásványi anyagot, nyomelemet; hatékony gombaölő; serkenti az endorfintermelést vagyis kedély-javító és még sebkezelésre is alkalmas.

8. Pihentető alvás gyógyteákkal

Ahhoz, hogy "jól aludjunk" napközben megfelelő mértékben el kell fáradnunk szellemileg és fizikailag egyaránt. Ha ez nem sikerülne, (amit kétlek rohanó világunkban) akkor elő a gyógyteákkal! Vészes hánykolódás és kényszeres lepedőakrobatika helyett igyunk nyugtató hatású citromfű-, kamilla- vagy levendula teakeveréket (ezek a gyógynövények magukban is hatékonyak). Letargia ellen pedig keverhetünk még bele egy kis orbáncfüvet is.

Képtelen jót aludni? Gyuri bácsi ezeket a gyógynövényeket ajánlja - olvasson tovább!

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben is!

Forrás: Napidoktor