Sárgadinnye: ezért a nyár egyik legegészségesebb gyümölcse

#sárgadinnye #antioxidáns #C-vitamin #daganatos betegség
2020.08.02.

Védi a szívünket, egészségesen tartja a vérereket, és még a krónikus betegségek is nagyobb eséllyel kerülnek el, ha rendszeresen eszünk sárgadinnyét.

Ha a legegészségesebb gyümölcsökről beszélünk, a sárgadinnye ritkán jut eszünkbe, pedig ez a rendkívül ízletes, édes, frissítő finomság vitaminokban, ásványi anyagokban, nyomelemekben és antioxidánsokban gazdag. Rendszeres fogyasztása jótékonyan hat az egészségünkre.

Antioxidánsban gazdag szívvédő

A- és C-vitamin tartalmának köszönhetően védi a szervezetünket a szabadgyökök sejtkárosító hatásaitól. Kutatások szerint az úgynevezett karotinoidok - melyeknek a sárgadinnye jellegzetes, narancsos árnyalatát köszönheti - nagy szerepet játszanak abban, hogy a súlyos, krónikus betegségeket könnyebben elkerülhessük.

Az antioxidánsok a szervezetünkben kialakuló mikroszkopikus gyulladások rizikóját is csökkentik, ezzel képesek hozzájárulni ahhoz, hogy a szívünk, a vérereink hosszú ideig egészségesek maradjanak. Vizsgálatokból kiderült, hogy azoknak a vérében, akik rendszeresen sok gyümölcsöt, többek között sárgadinnyét fogyasztottak, jóval alacsonyabb volt a C-reaktív protein (CRP) szintje: a CRP jelzi a szervezetünkben lévő gyulladásos folyamatokat.

Szemvédő és bőrszépítő

A sárgadinnyében alfa-karotin és béta-karotin egyaránt megtalálható, és olyan vegyületekben is gazdag, mint a lutein és a zeaxanthin. Ezek mindegyike a szem egészségének őrzője. Minél több ilyen tápanyagban gazdag ételt fogyaszt valaki, annál kisebb az esélye például az időskori makula degenerációra vagy a hályog kialakulására. A vitaminok és karotinoidok az immunrendszerünkre is jó hatással vannak, ha rendszeresen kerül sárgadinnye az asztalunkra, nemcsak ritkábban betegszünk meg, de könnyebben meg is küzdhetünk az esetleges fertőzésekkel.

Olvasson tovább! Ezért egyen sok grapefruitot!

Egy kutatás szerint a sárgadinnye antioxidáns és fitonutriens tartalma bizonyos daganatos betegségek rizikóját is képes csökkenteni, emellett az apoptózist, vagyis a programozott sejthalált is beindíthatja a tumorsejteknél. A narancsszínű ételek - amelyekben magas a karotinoid - a bőrünkre is jó hatással vannak, és csökkentik a bőrrák rizikóját. Ha valaki szép és egészséges bőrt szeretne, érdemes rendszeresen ennie sárgadinnyét, sárgarépát, édesburgonyát vagy sütőtököt.

Forrás: EgészségKalauz