Mindenki ezt nézi most!

Magyar szuperfood: olcsó, bőségesen terem, mégsem esszük

szuperfood, sárgaborsó, vérnyomás, koleszterin, vitamin, természetes

Olcsó is, megdöbbentően egészséges, sokkal többféle módon elkészíthető, mint azt elsőre gondolnánk!

A sárgaborsót a világ legegészségesebb táplálékai között tartják számon. A sárgaborsót a World’s Healthiest Foods nevű alapítvány is a világ legegészségesebb táplálékai között tartja nyilván. Nem is csoda, hiszen képes szabályozni a

  • vérnyomást,
  • a koleszterinszintet,
  • magas a rosttartalma,
  • remek B1- és B2 vitaminforrás,
  • bővelkedik pantotén savban,
  • biotinban,
  • folsavban,
  • E-vitaminban.

Amit a sárgaborsóról tudni érdemes

A sárgaborsó valójában nem egy különálló növényfaj vagy termés, hanem a zöldborsó (Pisum sativum) hántolt, szárított és felezett magjából készülő növényi ételkészítmény. Ugyanazon bokron terem, mint zöld társa, csak ez szárított és felezett, így tartósítják, hogy legyen télen is elérhető egészséges, növényi vitaminforrásunk – írja a HelloVidék.

Mitől sárga a színe, miért nem zöld?

A hasítási folyamat során a borsószemeket előbb megszabadítják a növény hüvelyborításától és ezután a külső halvány héjazatuktól is, ezért lesz sárga a színe. A borsó a betakarításkor még kerek, de a szárítás és a tisztítás során két lencse formájú részre esik szét természetes módon, ez tulajdonképpen a két sziklevél. Száraz borsónak és feles borsónak is nevezik pont ezért.

D-vitamin: magnézium nélkül szedi? Ezért nem hat!

A többi hüvelyeshez hasonlóan ásványi anyagokban is kiemelkedően gazdag

Bőségesen található benne:

  • kálium,
  • kalcium,
  • magnézium,
  • vas,
  • cink,
  • foszfor
  • és mangán.

A benne található izoflavin, egy természetes ösztrogénként viselkedő vegyület, ami a mellrák, prosztatarák kialakulásának esélyét is csökkenti. Emellett sok proteint és kevés zsírt tartalmaz, a belőle nyert fehérje segíthet csökkenteni a vérnyomást és megelőzni a krónikus vesebetegséget.

Forrás: egeszsegkalauz.hu