Hallásprobléma és magas vérnyomás

#Fül-orr-gégegyógyászat #kardiológia
2014.06.02. Módosítva: 2015.11.04.

Kérdés: Hallókészüléket kezdtem használni a balfülemben, már vagy két - három este a tv-nézéskor. Tegnap este úgy felment a vérnyomásom, hogy 180/100 -ról a szokásos Ramipril mellett Tensiomint is bevettem és reggelre vitte le normális állapotra. Okozhatta-e a hallókészülék, vagy a jövő-menő frontok a kiugró vérnyomást, vagy másban keressem és keressem fel a házi orvosomat?

Köszönettel:

Válasz:

Tisztelt Levélíró!

A két dolog, jelenség kapcsolata nem valószínű. Egyébként figyelni kell, hogy ez ismétlődik-e esetleg hosszabb távon.

Ami valószínűbbnek látszik, a vérnyomás időjárási frontokkal való kapcsolata.

Ajánlom egy cikkünket is szíves figyelmébe:

http://www.egeszsegkalauz.hu/magasvernyomas/idojarasvaltozas-vernyomasra-is-hatast-gyakorol-113483.html

Háziorvosát ilyen magas értékek mérése mellett mindenképpen érdemes lenne felkeresnie.

üdvözlettel:

Forrás: EgészségKalauz