Ezeket látta már?

Napi hány lépést kell megtenni az egészségért? Ennyi fölött nem feltétlen jobb a több

lépésszám tempó  séta hatása

Nem csak a lépésszám, a tempó is számít!

Már sok korábbi tanulmány kimutatta a gyaloglás kedvező hatását a bármely eredetű halálozás, a szív- és érrendszeri halálozás és megbetegedések és más egyéb egészségügyi mutatókra. Egy új meta-analízis szerint már napi 2600-2800 lépés is jelentősen csökkenti a bármely eredetű halálozás, illetve a halálos és a nem halálos kimenetelű szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, de ezek legnagyobb mértékben napi 8800 lépés (bármely eredetű halálozás), illetve 7200 lépés (szív- és érrendszeri betegségek, halálos és nem halálos) esetén csökkennek - írta meg közösségi oldalán Dobson Szabolcs gyógyszerengedélyeztetési szakértő.

Az egészségjavulás minimális és optimális napi lépésszáma továbbra sem világos

A több lépésszám még jobb eredményt ad, de sokkal kisebb mértékben. A kockázatcsökkenések oroszlánrésze a fenti lépésszámoknál már bekövetkezik, mind férfiaknál, mind nőknél. A gyorsabb tempójú gyaloglás kockázatcsökkentő hatása erősebb, mint a lassabb gyaloglásé.

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!

<KÖVETKEZŐ CIKK>

Az időseknek mennyit kellene mozognia? Itt a válasz!

Tünetkereső? Ingyenes tünetellenőrző, ami percek alatt segíthet beazonosítani a problémáját!



EGÉSZSÉGKALAUZ DOSSZIÉ mappa

séta

Forrás: EgészségKalauz
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához