Ezeket látta már?

Az alkohol - szociális kenőanyag...

2012.08.02. Módosítva: 2015.11.04.

Kutatók szerint is "szociális kenőanyag" az alkohol... Amerikai kutatók laboratóriumi körülmények között, tesztitalozással igazolták, hogy egy kiscsoporton belül a mértékletes alkoholfogyasztás növeli a pozitív érzelmeket és erősíti a kötődést.

A Pittsburgh-i Egyetem pszichológusai azt is megállapították, hogy a mértékletes alkoholfogyasztás csökkenti a negatív érzéseket, legalábbis jóval kevesebb összeszorított szájat, ráncolt homlokot vagy némán üldögélő résztvevőt láttak ilyenkor a kísérletek videofelvételein.

Az alkohol - szociális kenőanyag...

A Psychological Science című szakfolyóiratban ismertetett tanulmányba 720 önkéntest vontak be, akiket véletlenszerűen osztottak be 3 fős csoportokba, hogy az alkoholfogyasztás csoportot érintő hatását vizsgálják. A csoportokba egymás számára ismeretlen férfiak és nők kerültek minden típusú összetételben (3 férfi, 2 férfi-1 nő, 1 férfi-2 nő, 3 nő).

A csoportok tagjai vagy alkoholos koktélt kaptak, vagy placebo koktélt, vagy alkoholmentes italt. Az alkoholos koktélba egy rész vodka és 3,5 rész vörösáfonyalé került, a placebo koktélból pedig kihagyták az alkoholt, de a poharat bekenték vodkával. Az alkoholmenetes ital egyszerű vörösáfonyalé volt. A tesztek alatt egy kör alakú asztalnál ültek a résztvevők, akik 36 perc alatt 3 adag italt kaptak az éppen esedékes változatból.

Minden egyes italozós körről videofelvételt is készítettek a kutatók, majd kockáról kockára elemezték a csoport tagjainak viselkedését, arckifejezését és a tapasztalt interakciókat.

Kiderült, hogy az alkoholos koktél erősítette a szociális kötődést és növelte a beszélgetéssel töltött időt. Gyakoribbak lettek az "őszinte" mosolyok is, mint Michael Sayette kutatásvezető írta, "amikor mind a három csoporttag alkoholt ivott, akkor a többi csoporthoz képest nagyobb valószínűséggel mosolyogtak egyidejűleg". Ugyanezekben a csoportokban volt nagyobb annak esélye is, hogy minden tag részt vett a beszélgetésben.

Az alkohol azt is befolyásolta, hogy a résztvevők mennyire értettek egyet a kérdőívben elhelyezett "kedvelem ezt a csoportot" és "ennek a csoportnak a tagjait érdekli, amit mondok" kijelentésekkel - idézte a tanulmányt a HealthDay című ismeretterjesztő portál

(http://news.yahoo.com/alcohol-social-lubricant-study-confirms-210411 151.html).

Forrás: MTI
Google Hírek ikon
Adja hozzá a Híreket a Google hírfolyamához