Depresszió karácsony idején: így élje túl, ha szorongva tölti az ünnepeket

#depresszió ellen #depresszió #karacsony #szorongás
2011.12.23.

Karácsonykor sokan vannak, akik félve várják az ünnepeket, mert számukra inkább szorongással és szomorúsággal jár. Hogy lehetünk úrrá a depresszív hangulaton?

Ha valaki nemrég vesztette el egy szerettét, akinek hiánya még mindig mélyen benne él, nehezebben telnek az ünnepek. De annak is, aki az ünneppel járó sok kötelezettség miatt úgy érzi, összecsapnak a feje fölött a hullámok, és nem bír megbirkózni az előtte álló feladatokkal.

Ne sajnáljuk az időt és az energiát magunkra se!

Jennifer Powell-Lunder pszichológus az alábbi jó tanácsokat állította össze, melyek segítségével talán könnyebben átlendülhet az ünnepek mélypontjain.

Először is, mivel a vásárlás és a készülődés igen kimerítő lehet, érdemes szakítani néhány órát saját magunk számára is, amely alatt megnézhetünk egy jó filmet, vagy akár beugorhatunk a fodrászunkhoz. A lényeg, hogy ne felejtsünk el magunkkal is törődni!

Az ünnepek kiválóan alkalmasak arra, hogy rég nem látott ismerőseinkkel találkozzunk. Ha valaki letörtnek és magányosnak érzi magát, keresse fel egy régi barátját, vagy távoli rokonát, akivel csak ritkán tud összefutni.

Ha azért fájdalmas valaki számára a karácsony, mert nemrég vesztette el egy szerettét, akkor hagyjon időt magának emlékezni. Akár ki is rajzolhatja, kiírhatja magából a fájdalmát, vagy összeállíthat egy emlékkönyvet a szerettéről.

Menjünk társaságba!

Semmiképp se zárkózzunk az otthonunkba, bármennyire is úgy érezzük ez minden vágyunk. Induljunk sétálni vagy autókázzunk egyet, üljünk fel a tömegközlekedésre, és közben gyönyörködjünk a kidíszített otthonokban.

Ahelyett, hogy bánatunkban a pohár fenekére néznénk, inkább mozogjunk egy kicsit, hiszen ezáltal endorfint szabadít fel a szervezetünk, ami boldogabbá tesz minket.

Olvasson tovább! Testi tünetek, amik depresszióra utalnak!

Tervezzünk izgalmas programokat, akár egy éttermi ebédet egy jó baráttal, vagy egy rövid kis utazást.

Ha azonban régóta úgy érezzük, hogy még az ágyból sincs kedvünk kikelni, akkor ne halogassuk, és keressünk fel egy szakembert, aki segíthet.

Forrás: EgészségKalauz