Ezeket látta már?

Ingerlékeny és depresszív, pedig rendszeresen mozog? Ez okozhatja

edzés, ingerlékenység, depresszió, fáradtság, izomgörcs, magnéziumhiány

Ha edzés, akkor az izomgörcs sokszor elkerülhetetlen - de hogy jön ide az ingerlékenység vagy a depresszió?

A férfiak is igyekeznek megőrizni fittségüket, egészségüket és kinézetüket, ami azt jelenti, hogy egyre többen kezdenek bele valamilyen edzésbe. Azonban igen sokan veszik észre azt is, hogy igazából mindegy, mennyire intenzív az edzés, hogy csak otthon mozognak heti háromszor fél órát, vagy az edzőteremben izzadnak napi szinten, fáradtabbak, ingerültek, és állandó gond az izomgörcs is. A probléma azonban nem bonyolult, könnyen lehet rajta segíteni is.

A témában Ratkó Tünde termékenységi szakember, szülésznő van a segítségünkre.

Az izomfáradtság/ izomgörcs

A felsorolt gondok közül a legismertebb az izomgörcs. Az edzés következtében igen sokaknál jelentkezik, főleg akkor, ha a rendszeres mozgás eddig nem volt mindennapjaik része - de persze ez nem feltétel. Azt is sokan tudják, hogy az izmok fájdalmas, akaratlan feszülésének okozója a magnéziumhiány, ennek megfelelően igyekeznek pótolni a magnéziumot a szervezetükben.

Izomgörcs ellen: 13 gyógynövény, ami segít a görcsoldásban

Mára szerencsére a legtöbben nem önmagában keresik ezt a fémet, hanem a B6-vitaminnal karöltve, hiszen így a hasznosulása lényegesen jobb. Ennek ellenére az izomgörcsök megmaradnak. Mint olyan sok más esetben is, itt is arról van szó, hogy egy olyan problémát, melyet a test produkál, csak kivételesen ritka esetekben lehet egyetlen anyag pótlásával megoldani!

A magnézium, és a társai

Az izomgörcsök kialakulásában nagy szerepet játszanak a B-vitaminok is, és nem csak azért, mert a magnézium felszívódását segítik elő. A fájdalmas, akaratunk ellenére történő görcsös izomösszehúzódás elkerüléséhez mindenképpen szükség van B1, B2 és B6-vitaminokra is.

Sőt, ha ezek hiányoznak, vagy szintjük nem megfelelő a szervezetben akkor az izomgörcsök mellett sok más tünettel is találkozhatunk. Ezek között érdemes megemlíteni a fáradságot, vagy az ingerlékenységet - ezeket igen sok férfi tapasztalja, mikor rendszeres edzésbe kezd, vagy jobban megerőlteti magát. A B-vitaminokkal kapcsolatosan azt is ki kell emelni, hogy az immunrendszer megfelelő működésében is elengedhetetlenek, a mentális egészséghez, sőt, a megfelelő spermiumképzéshez is nélkülözhetetlen anyagok. Hiányukban így nem csak a fent említett tünetek jelentkezhetnek, hanem hosszabb távon akár depresszió vagy terméketlenség is – mondja Ratkó Tünde.

A tápanyagok pótlásával a legtöbb esetben ezek a tünetek meg is szűnnek. De ez nem is olyan egyszerű, főleg, ha az edzés alatt valamilyen speciális étrendet is követünk. Például a B1 vitamin az agyra és a vérképzésre is nagyon pozitívan hat, de a vérnyomáscsökkentők gátolják a hasznosulását, illetve mivel legnagyobb mennyiségben a sertéshúsban található meg, a húst nem fogyasztó emberek szervezetében nagyon gyakori a B1 vitamin hiánya.

Tápanyag-pótlás

A tápanyagok pótlása rendszerint étkezéssel történik, de ez nem olyan egyszerű, mint gondolnánk. Egyrészt a különböző étkezési kultúrák, diéták és életmódok okozzák a gondot, másrészt az élelmiszerek beltartalmának csökkenése, melyet a tömegtermelés, a finomított élelmiszerek használata és a környezeti ártalmak okoznak.

Étrendkiegészítővel, vitaminkészítménnyel azonban viszonylag egyszerűen orvosolható a hiány, bár ehhez azért figyelni kell a bevitt anyagok hasznosulására. Bevinni ugyanis egyszerű az anyagot, de ha annak kémiai kötései nem szervesek, akkor a hasznosulás siralmasan alacsony lesz. Biológiailag aktív, szerves kötésekkel azonban (-citrát; -glükonát) a hasznosulás is akár 80%-kal javulhat! Ezen pedig még tovább javít, ha a készítmény komplex, azaz a lehető legtöbb anyagot tartalmazza, hiszen az egyes anyagok hasznosulásához más anyagok is szükségesek!

Olvasta már?

Kövesse az Egészségkalauz cikkeit a Google Hírek-ben, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Twitter-en is!

<KÖVETKEZŐ CIKK>

Megvan milyen módszerrel szabadulhatunk meg a hasi zsírtól

Forrás: ratkotunde.hu