Koronavírus: miből érdemes betárazni és miből nem?

#koronavírus #bevásárlás #Covid-19 #járvány
2020.03.26.

A koronavírus-járvány miatti korlátozások hatására az emberek drámai módon vásárolják fel a különböző élelmiszereket. De van értelme ennek? Ha igen, miből mennyinek kellene otthon lennie? És mennyire biztonságosak a tartós élelmiszerek?

A Napi Táptudás blog kezdeményezésére táplálkozástudományi szakemberek és dietetikusok, valamint szervezetek fogtak össze, hogy megválaszolják a fenti kérdéseket. A közös munka gyümölcseként elkészült infografikán minden fontos információ megtalálható ahhoz, hogy a járványhelyzet idején is egészségesen és teljes értékűen étkezhessünk.

A táplálkozástudományi szakemberek több okból sem ajánlják azt, hogy nagy mennyiségű élelmiszert halmozzunk fel az otthonunkban a koronavírus miatt. Fontos, hogy higgadtak maradjunk, és felelős emberként csak annyi ételt vegyünk, ami fedezi a szükségleteinket - karantén esetére 2-3 hétig. Gondolnunk kell másokra is, és a jövőre is, hiszen ha megrohamozzuk a boltokat, akadozni kezdhet az ellátás.

Ezen túlmenően most, a koronavírus okozta járvány időszakában nagyobb az érzelmi evés kockázata is. Ezt a stressz, a szorongás, a magány, az unalom, a szomorúság, vagy a harag is okozhatja. Nagyon fontos, hogy a járványhelyzet idején is odafigyeljünk az egészséges és változatos étkezésre. Állítsunk fel magunknak egy napirendet, napi ötszöri étkezéssel, rendszeres mozgással, és bőséges folyadékfogyasztással, így csökkenthetjük a túlevés rizikóját is.

Beszélne telefonon egy orvossal? Most ingyen kipróbálhatja! Kattintson IDE!

A szakemberek rávilágítanak az élelmiszerpazarlás problémájára is. Hogy elkerüljük, használjuk ki okosan a fagyasztónk kapacitását, és jól jöhetnek ilyenkor a száraz hüvelyesek, a jól tárolható zöldségek is.

A kezdeményezésben számos szakember vett részt:

Az infografikát Kőfaragó Anna grafikus készítette.

Az információs anyag létrejöttét támogató szervezetek: Magyar Táplálkozástudományi Társaság, TÉT Platform Egyesület, Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége, Felelős Gasztrohős Alapítvány

Forrás: Napi Táptudás blog

Forrás: egeszsegkalauz.hu